tobbeh78 skrev:
Finns många experter här på gorg som aldrig ens suttit i en skyline eller för den delen ägt en, regga dig på Skyline.se så ska du se att du kommer finna alla svar på dina frågor.
Vilken Skyline är du intresserad av, R33 GTR eller GTST?
Finns många som kör GTST på över 400hp på "standard" motor och låda, dock så måste man väl byta koppling, spridare, turbo, ECU, IC osv..
Svagaste punkten på GTST är turbon, impellern är keramsik och pallar därför max 0,9 bar, även orginal tändspolar är inga höjdare.
GTR håller för mer, men är inte i närheten så prisvärd som GTST är just nu.
Ang. folk som rasar sina RB-motorer så är det nog främst för att dom inte vet hur dom ska behandla den, en RB motor tycker inte om att övervarvas vilket gör att veven tar spö, samt att köras på tex launch controll / varvstopp, det tar oljepumpen stryk av vilket tillslut resulterar i ett motorras.
Många lyckas även rasa sina motorer då dom monterar termostatstyrd oljekylare och lyckas dra slangarna fel.
Cheeva: vad är dåligt med en R33 GTST eller en R34 GTT visst dom är inte lika brutala som en GTR men prisskillnaden är ju galet stor mellan en R34GTT och R34GTR?