2666
Sök

Mitsubishi Galant GLS blir mer personlig!

Tonade rutor, nytt ljudsystem, skinnklädsel, ja det händer en del till och från!

183 481 Visningar
Uppdaterades senast 26 juni 2018
73 Inlägg
28 januari 2014
Snyggt blev det men en säkring gick och en lampan small.. Beställa nya ikväll från diodhuset hmm

2 712 Inlägg
28 januari 2014
Trådstartare
Smeuland skrev:
Snyggt blev det men en säkring gick och en lampan small.. Beställa nya ikväll från diodhuset hmm

Hmm hur kunde säkringen smälla för det?

Plötsliga stoppet är det som dödar..

73 Inlägg
28 januari 2014
amoreex skrev:

Blev en liten gnista så antar att det var något med det, har ingenaning faktiskt.

2 712 Inlägg
28 januari 2014
Trådstartare
Smeuland skrev:
amoreex skrev:

Blev en liten gnista så antar att det var något med det, har ingenaning faktiskt.

Hade du positions ljuset tänt när du bytte lampan? wink

73 Inlägg
28 januari 2014
amoreex skrev:
Hade du positions ljuset tänt när du bytte lampan? wink

Haha farsan hjälpte mig få loss den skruven som var fastrostad på batterifästet, märkte inte att han inte stängde av skiten ;p

73 Inlägg
30 januari 2014
Dumma Diodhuset! :C
Denna dioden jag fick idag var sönder redan vid anlänning haha, blir en ny på måndag igen xD
Men säkringen funkar perfa! (;

537 Inlägg
30 januari 2014
Smeuland skrev:
Denna dioden jag fick idag var sönder redan vid anlänning haha, blir en ny på måndag igen xD

Några underliga frågor, men...
är det till framlyktorna du ska ha dioden? På vilket sätt har du bedömt att den är trasig? Lyser den inte alls? Har du verkligen provat att dioden inte lyser?

MVH / Martie

:: MartieCars.com ::..:..::.

2 712 Inlägg
30 januari 2014
Trådstartare
-Update-

Fick idag hem ett litet paket roll

Va lite pill men trött på kolfiber... det är så många som har det så det är ju inte ens roligt.. och har själv tröttnat lite på det så.. blev att byta lite wink

Skall någon dag även försöka få tid att fixa mitt konsolen samt fläktgallerna i toppen av mittkonsolen ! smile

Blev tyvärr någon liten luftbubbla som man ser vid nära håll men inget som stör än så länge smile

Lite bilder nu då:

Hur det såg ut i bilen innan ( vet att det är smutsigt!)
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173185/173185-443f53d753a4568af6497f160fa7b715.jpg

Original mittkonsol!
repigt trä!
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173185/173185-d4dd739b0230e6b8bc355ad2353ca7d0.jpg

Fått på det helt ok på alla ytor nu bara fixa kanerna och hålet i mitten!
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173185/173185-54c47d1ee4cf7e649b2b26206020f1de.jpg
Monterat och klart!
Ska ta bättre bild imorgon när det är dagsljus ute!
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173185/173185-763cbfcb7b7e9bbc206f7efca11bbc06.jpg

Längtar tills allt är såhär, mycket trevligare!

Och för allas info så har det kommit snö även i blekinge nu.. snöat varje dag nu i nästan en vecka... fått typ.. 2,5 DM på den tiden... vintern är sen. ingen vill ha den längre D:

2 712 Inlägg
30 januari 2014
Trådstartare
Smeuland skrev:

Säker att den va sönder?
Har du testat att vända på den?
Så + och - ligger rätt? smile

Dioder är ju + & -, viktigt att det är rätt då dem endast leder på ett håll, men vanliga glödlampor fungerar på vilket håll som helst.

537 Inlägg
30 januari 2014
amoreex skrev:
Smeuland skrev:

Säker att den va sönder?

Dioder är ju + & -, viktigt att det är rätt då dem endast leder på ett håll, men vanliga glödlampor fungerar på vilket håll som helst.

Jag försökte ju med att vara dramatisk här! tongue

Sluta komma till svars så fort! wink

MVH / Martie

2 712 Inlägg
30 januari 2014
Trådstartare
VipMartie skrev:
amoreex skrev:
Smeuland skrev:

Säker att den va sönder?

MVH / Martie

Haha bäst att komma till svar fort ibland wink

537 Inlägg
30 januari 2014
amoreex skrev:
VipMartie skrev:
amoreex skrev:

Säker att den va sönder?

MVH / Martie

Haha bäst att komma till svar fort ibland wink

Inte om man vill vara besserwisser och dra ut på det loltongue

MVH / Martie

951 Inlägg
30 januari 2014
en liten fråga smile vart köpte du växelspaksknoppen ? ha rletat lite här och där men har inte hittat nån sad

2 712 Inlägg
30 januari 2014
Trådstartare
andreas_1996 skrev:
en liten fråga smile vart köpte du växelspaksknoppen ? ha rletat lite här och där men har inte hittat nån sad

Ebay for the win wink

73 Inlägg
30 januari 2014
Snurrat runt på lampan flera gånger utan att lyckas, testade den andra dioden i där och den funkade. Skickar tillbaka lampan imon o får en ny på måndag. Och det är till parkeringsljuset jag ska ha den i, ja :3

2 712 Inlägg
30 januari 2014
Trådstartare
Smeuland skrev:
Snurrat runt på lampan flera gånger utan att lyckas, testade den andra dioden i där och den funkade. Skickar tillbaka lampan imon o får en ny på måndag. Och det är till parkeringsljuset jag ska ha den i, ja :3

Aha, har själv varit med om det en gång från diodhuset, har nog beställt saker för över 2000 därifrån.. och en diod har varit trasig.. eller så var det att den la av efter en månad.

73 Inlägg
31 januari 2014
amoreex skrev:
Smeuland skrev:

Aha, har själv varit med om det en gång från diodhuset, har nog beställt saker för över 2000 därifrån.. och en diod har varit trasig.. eller så var det att den la av efter en månad.

Köpte 4700k xenonlook från Xenonkungen och de är awesome :3

537 Inlägg
31 januari 2014
Smeuland skrev:
amoreex skrev:
Smeuland skrev:

Köpte 4700k xenonlook från Xenonkungen och de är awesome :3

Det är bra att du köper kvalitetsgrejer... själv beställde jag okänd fabrikat för 600kr, som påstår att det ska vara 10 000K, men det ser mer ut som 8000K. Ibland har det hänt att den ena inte går på, då får jag starta om halvljuset några gånger för att den ska tända. Har väl hänt mig 3-4 gånger förra året kanske...

Men ja, kvalité lönar sig!

MVH / Martie

73 Inlägg
2 februari 2014
Hur är det med att xenon konvertera halv? Blir det böter eller är det besiktningen man åker på?

Sök