2859
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
tecman: Jo det kommer bli så. Ett svårt beslut men det är enda chansen för mej att ro iland den bilden på en perfekt S13 ska se ut.. smile
Kommer vara svårt att låta bli men samtidigt så är risken för haverier minimal om bilen står inlåst och nerplockad..

MadLamb Racing
372 Inlägg
3 juli 2008
jävel å skruva en massa då... men bilen kommer bli schysst nu när vi åker ner på fredag...*längtar*...
håller på å fixar lite musik oxå.. några önskemål??

"De är polerat!"

Motormontör
437 Inlägg
3 juli 2008
Lyckatill på Japmeet. Själv missar jag japmeet i år så jag får njuta av dvdn från 2007 då min förra bil var med.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/56654/390658_48sr9r.jpg

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

2 655 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
MicrO: Jo, har ju inget annat å välja på... Helst ska vi ju komma ner, åka på bana samt komma hem för egen maskin. Sen så vet du ju att det alltid är ngt som ska strula i sista sekund.. Har inga önskemål på låtar direkt nu..

Ett par navringar till banfälgarna hade suttit fint, nu får jag svarva och ha mej ikväll...

Mazdakillen: Det var synd.. Riktigt fräsch bil du har, jag var också med lite snabbt i slutet på bankörningen (kommer i en klunga).

Har fått nya slangen fixad, de skickade med en värmetålig strumpa den här gången.
Så den ska monteras, olja ska hällas i. Tändningen ska justeras sen så är jag nog klar för avfärd...

MadLamb Racing
372 Inlägg
3 juli 2008
fan va nice..smile förstår att du vill komma ner å sedan komma hem hel...vore ju skönt..

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
MicrO: Jo det vore skönt att få åka hem för egen maskin från något event 200a klubben arrangerar...

Nu så är nya slangen monterad, ny fräsch olja ska i, lite rör och annat som ska skruvas dit sen ska tändningen kollas igen.
Står just nu och lackar de sista 2 banfälgarna för fullt. Blir inget höjdarresultat men det spelar ingen roll på banan.

Försöker lämna stan vid 12 rycket något imorrn, min mobil har dött (den går visst på ström)..

MadLamb Racing
372 Inlägg
3 juli 2008
ska försöka komma upp innan 11 imorgon...smile d vart hårt igen igår, men jag vann tydligen!!! cool

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Nu börjar tålamodet försvinna fort....

Bilfan vill inte gå på tomgång. Har ställt tändningen, kollat efter felkoder i boxen (finns inga), bytt kallstartsmotor, gick att snurra runt den som satt utan resultat. Tomgången ligger på runt 500rpm.
Men det är bara på tomgången som bilen går som en påse nötter, väl uppe i varv så är det ingen tvekan på gnista.

Nu har även dumpen börjat strula, den öppnar inte. Har testat 2st olika med samma resultat. Orkar inte se bilen något mera idag.
Imorrn ska tomgångsmotorn ur igen och alla packningar ska tätas om igen, alla vaccumslangar ska bytas ut.

Får jag inte ordning på bilen till lunch imorrn så vågar jag inte åka ner till Japmeet iår..

Psychocardrivers
25 Inlägg
3 juli 2008
tråkigt med "sista minuten strul". hoppas att du får ordning pån..

Jajemänsan!

1 Inlägg
3 juli 2008
Tråkigt att höra att bilen inte går som du vill när det är dags på allvar. hoppas du får den att fungera imorron. lycka till!!!

396 Inlägg
3 juli 2008
Fan grabbar! Ingen som bor nära som vill komma och hjälpa honom! Vill ju se den på japmeet!!!!!!!!

4 767 Inlägg
4 juli 2008
Testa med nya stift!!

Min vägrade gå rent och knappt starta ens när jag hade uppstart på min för ett tag sen.. nya stift i sen gick den som en klocka. Helt utan vettig förklaring också..

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 juli 2008
haft samma problem med min och andras nissan bilar, tändstiften visat sig vara boven i de flesta fallen (samt avståndet)

2 655 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Tackar råden grabbar...

När det gäller stift så är jag inne på 3e uppsättningen stift.. Har bara stått på tomgång och felsökt de sista dagarna..

Sent igår så bytta jag ut tomgångsmotorn, utna resultat. Dock så har jag en liten läcka därifrån. Ska ut och täta den. Bilen går ju riktigt bra när jag väl är uppe i varv så det borde vara tomgångsmotorn som spökar..

1 741 Inlägg
4 juli 2008
Vem behöver tomgång på en sportbil big_smile
Klart du ska på japmeet! ställ upp gaspjället lite om TGM:en inte vill vara med att leka. hehe
Dumpen va ju jobbigare. Men klart som F-N! du ska dit!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
tecman: Precis.. Tyvärr så har jag en vaccumläcka vid AAC ventilen, har vi kommit fram till efter mkt felsökande.. Måste få det tätt så bilfan kan bygga laddtryck utan bekymmer. Tomgång kan man nästan leva utan men laddtryck måste man ju ha..

Har fåt liv i dumpen nu iaf.. Bytte alla vaccumslangar runt insug och turbon efter det funkade dumpen.
Ser ut som jag missar karavanen ner till Japmeet iår igen. Blir nog hemma och skruvar tomgångsmotor istället..

MadLamb Racing
372 Inlägg
4 juli 2008
snart drar vi.. med en lite dålig tomgång men d fixar sig.. vi har ju master chief of engine med oss...cool

"De är polerat!"

MadLamb Racing
210 Inlägg
4 juli 2008
jag hoppas det ordnar till sig... vore trist om du inte kom ned på japmeet så som du har slavat under våren och sommaren. Jag håller tummarna för dig!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
4 juli 2008
Tråkigt att de går piss nu igen innan en träff sad

Förstår att du lessnat på bilen ibland när detta hela tiden händer hmm
Hoppas det löser sig! för vet att du fixare! smile det förtjänar du! big_smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
4 juli 2008
Hoppas verkligen de löser sig så man får se den imorrn smile

Har följt de här lite från o till utan o säga nått men de e en jäkligt fin bil du har smile Hoppas verkligen att du får ordning på den så att du kan visa upp snyggingen imorrn wink

//Jacob

Sök