3355
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

1 752 Inlägg
5 juli 2008
Hoppas oxå att det löser sig för dig! Du förtjänar o ta ut den på banan o piska skiten ur den;)

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

2 655 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
Tackar grabbar för raderna..

Kalle_Ponken: Du anar inte hur rätt du har..... smile

Vi kom ner till Japmeet, körde ifatt karavanen från Södertälje. Så jag fick åka liten karavan en bit.
Idag så var jag ut en sväng på lugna varvet och körde. Det överlevde bilfan.

När det var dags att ladda på lite så höll det i 8minuter sen var det slutåkt för den här säsongen.
4ans stift var indränkt i olja. Vi bytte stift direkt och bilen gick hjälpligt. När det var dags att åka ifrån Mantorp ett par timmar senare så gick motorn bara på 3 cylindrar......

Så det blir att jaga domkraft och justera upp coiloversen ifram så jag kommer på bärgaren imorgon.

Det får avsluta säsongen -08, har lite ondskefulla planer som ska väckas till liv innan jag tar ut bilen igen.
Tex. ska en SR20DET sänkas ner under huven, motorn som sitter i nu har havererat för sista gången i min ägo.

Nu ska det snart över till Campingen/Partområdet på Japmeet och dricka lite öl och jaga reda på shogun..a

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
5 juli 2008
Stackare, du behöver uppmunteran, och det är att nu trycker du ner en Skyline sexa i bilen, så att Murphy blir ifrån åkt.

Men SR20DET , i vilken Nissan modell sitter den??

Lev livet, det kan ta slut fort

2 655 Inlägg
5 juli 2008
Trådstartare
darkwizard: Tackar.. Njae en rb25a ställer till lite onödigt med bekymmer på besiktningen.. En SR20DET går det att få igenom utan större gnäll.. Dessa motorer sitter i S14, S15 och GTI-R.. Ge mej en sommar så ska jag nog orka åka ifrån den otrevliga typen "Murphy".. smile

Filkörning?
852 Inlägg
6 juli 2008
fan va tjatigt streckis sad

men du har en rå 200 och en ny motor i denna så blir de kalas wink

1 741 Inlägg
6 juli 2008
Fy fan så surt sad
Knäckt kolvringarna? (tänkte olja på stiften)
Ja... Lycka till med projektet! Hoppas det går bättre med nya motorn.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

217 Inlägg
6 juli 2008
Inte roligt när det rasar sad
Men det är en snygg bil du har,  hur många hästkrafter planerar du ta ur nya motorn?

2 655 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Portal: Tackar för dina rader, känns lite tungt just nu... Men så fort allt har löst sej så kommer jag ut råare än tidigare... smile

tecman: Jepp, hade hoppats på att avsluta säsongen lite senare men så blev det inte.. Som tur var så kom jag ut på banan en stund iaf.. Har inte kollat något på motorn. Den går bara på 3 burkar. Jag har satt en hundring på en hålborrad kolv. Får se om jag har rätt.

mondeofin: Nej det är aldrig kul med ras, det här var bara säsongens andra.. Tackar, får se hur det slutar med nya motorn. Har ev. en färdigbygd motor på g, vet inte i vilken prisklass den hamnar i än..

Har precis kommit hem från Mantorp. Dagens aktivet på depåområdet var att serva lite 200SX folk med delar. En gottlänning köpte min lmm och en uppsättning nya stift. En av killarna i Haga Racing köpte växellådan (demonterade den på plats i regnet).

Får hem bilen/liket under veckan, så fort jag får hem den så ska toppen den för att se vad som har hänt. Sen så kommer det som är kvar av motorn att säljas.

Den närmsta tiden går åt till Asconan, måste ha en bil att åka i fort nu..

Har lite bilder och ett filmklipp från sista turen med CA18 motorn också, får se när de dyker upp här..

Filkörning?
852 Inlägg
MadLamb Racing
372 Inlägg
6 juli 2008
R.i.p Ca18det

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Portal: Jo den kan bli rätt så störig..

MicrO: Jepp, ska försöka lägga upp filmen från sista resan med CA18 ikväll..

Rille0: Håller med..

Idag ska det jagas en bil som är besiktigad och skattad. Så jag kommer till och från jobbet, under tiden
jag väcker upp Asconan..

MadLamb Racing
372 Inlägg
7 juli 2008
http://www.garaget.org/video/8n86rj92cof9
här har du filmen på chevellen och novan..smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
MicrO: Hoppsan...

Ska försöka få upp vår film från sista resan med CA18 snurran ikväll...

Har suttit och drömsurfat lite efter delar till SR20... smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
7 juli 2008
hittat på någe roligt?? hört något från grabbarna hur d gick med lådan??? när kom dom hem egentligen...smile

"De är polerat!"

747 Inlägg
7 juli 2008
Fy fan så surt... sad Du har ju inte haft mycket tur med bilen av vad jag läst i tråden... Gick väl inte mycket bättre för mig heller eftersom jag fick vevlagerras direkt på 200:an jag köpte hmm Men om du ska sälja av delar från din sen så kan jag va intresserad av lite grejer smile

[Turbolover]

MadLamb Racing
372 Inlägg
7 juli 2008
ännu mera att sälja ser jag...smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
v80_ecke: Den står kvar på Mantorp, får hem henne i veckan..

MicrO: Har hittat massvis med godis.. smile Har inte hört något från grabbarna än...

Jonnybcool: Det är bara att hojta till om det är något du behöver. Alla CA18 delar ska säljas. Har ett block och en topp extra samt den motorn som sitter kvar i bilen. Vet inte i dagsläget vad som har hänt med motorn förutom att den är 3 cylindrig..

2 655 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Lägger upp de bilderna jag hittat på från sista framträdandet för iår.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/395143_ycp3kn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/395146_tzqgd8.jpg

Om det var någon morgon pigg person med kameran i högsta hugg som fick med mitt lik på bild kan väl kanske lägga upp bilderna här? Alltid kul med bilder på sparbössan.

Sök