2125
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
Portal: Musik måste man ha, sitter bara en bandare i nu. Man lessnar ju på radion efter ett tag.
Dammig bil vill man inte ha.
Xenon, har man en gång haft xenon vill man inte vara utan, vi köper in xenon till kalaspriser. Vågar inte tala om vad jag får ge för 2st ballaster.. smile

SR20 snurran jag ska ta hem har jag lagt ribban på 400hk. Målet kommer tas i etapper. Visst är det kul med monstereffekt men ett brett register och kördugligt på gatan är roligare.
Jag får hem en komplett motor med låda och allt jag behöver för strax under 20000kr tullat och momsat. Sen ska det i nya kolvar, stakar, lager och lite annat som kan dyka upp. Motorn kommer att rustas upp innan den åker i min bil. Effekten ligger på 203/205hk och motorn jag kommer ta hem kommer från en S13 så motorfästen och allt passar. Det är lite slangar och el som behövs fixas till innan allt lirar.

MadLamb Racing
372 Inlägg
31 juli 2008
måste ju ha en tur i nya liket..smile
Det är bra att du har kommit till sans med bilen, måste faktiskt säga att jag är impregnerad över ditt humör över bilen..smile vet ju att det kan ta hus i helvetet mer behöver jag nog inte säga...smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
MicrO: Än så länge är det inte ett lik.. Bilfan rullar ju för egen maskin.. 0)
2 år med en hel del strul och konstant tom plånbok har gett viss rutin. Visserligen så har grejerna använts ganska hårt ibland men det är ju därför man har en sån bil.

MadLamb Racing
372 Inlägg
31 juli 2008
thats true...

"De är polerat!"

Filkörning?
852 Inlägg
31 juli 2008
Micr0 skrev:
måste ju ha en tur i nya liket..smile
Det är bra att du har kommit till sans med bilen, måste faktiskt säga att jag är impregnerad över ditt humör över bilen..smile vet ju att det kan ta hus i helvetet mer behöver jag nog inte säga...smile

hehehe jag håller med dig micro smile

själv hade jag en moppe en gång i tiden som krånglade nått så kopiöst... efter att jag försökt springa igång den typ 500 m (de va gnista och allt sånt), så va jag så förbannad att jag tog den och sprang så fort ja kunde och slängde ut den i ett dike och sen gick jag hem tongue
en timme senare ångrade jag mig såklart och lyckligtvis va den kvar tongue
blev inga större skador på den som tur va men jäävlar va kinkig jag blev på den tongue

visade sig till slut att pulsgivaren hade gett upp tongue

i alla fall så är jag glad att du inte gör som jag gjorde med moppen xD de hade varit synd på en så fin bil wink

2 655 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
Portal: Sånt är ju alltid så kul... *not*.
Nej det finns inga planer på att parkera i diket med 200an, fast det var nära i somras.

Kom på att det var rallycross i Strängnäs igår, så vi åkte dit istället för att dra hem liket.
Men i helgen ska liket hem.

2 655 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
Igår så blev det ett ryck med 200an igen. Passade på och skruvade bort det sista av motordelarna som jag inte behöver. När jag kom till ICn så fick jag plocka loss fronten. Nu står bilen utanför firman i mer eller mindre slaktat utförande.. smile
Lite trassel tidigare i veckan har gjort att jag får hem bilen ikväll istället.

Tar och lägger upp lite bilder såfort bilen är hemma.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
4 augusti 2008
Cyklade förbi din firma idag.. såg "Liket" såg lessam ut sad

Men förjävlar va snygg den är big_smile
Hoppas allt löser sig nu wink
Mvh Kim

2 655 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
kimpan: Jo hon ser lite vilsen ut.. smile Hon ser lite bättre ut när hon är full påklädd.

Har ev. fixat vinterförvaring nu. Behöver inte ha ett mek. garage tror jag. Kommer riva ner fram och bakvagn för div. modifieringar, sen så ska motorn byggas. Får se hur det blir av allt..

MadLamb Racing
372 Inlägg
6 augusti 2008
fan va nice.. att du fått tag i garage...

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
Nu står bilen hemma igen. Drog hem bilen utan front och motorhuv.. smile
Ska dra på ett kapell/täcke över bilen så fort jag får hem ett sånt.

Gick en rond med försäkringsbolaget idag, slutade med att jag la på luren. Så länge inte bärgaren tar på sej repan så får jag betala 3000kr i självrisk, det är inte direkt vad jag är sugen på. sad

MicrO: Nej inte direkt, kan få kallförvaring men än så länge dröjer det innan jag spikar något garage.

208 Inlägg
6 augusti 2008
skönt att du har ett mål iaf, gör det hela lite mer uthärdligt!

If you can't convince them, confuse them!

2 655 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
vild: Mål och mål.. I mina ögon så finns det alltid något som kan förbättras men det är resan dit som är målet.. smile
Vem har sagt att det ska vara lätt att äga en småtrimmad Nissan? Vill man inte ha bekymmer så får man väl åka en original Volvo eller nåt.. smile

208 Inlägg
6 augusti 2008
Streckkoden skrev:
vild: Mål och mål.. I mina ögon så finns det alltid något som kan förbättras men det är resan dit som är målet.. smile
Vem har sagt att det ska vara lätt att äga en småtrimmad Nissan? Vill man inte ha bekymmer så får man väl åka en original Volvo eller nåt.. smile

Jaaa, det får jag hålla med om, men allt man gör är ju för att uppnå något, en bild om hur man vill ha det. Hade man inte vetat vad man ville göra av det hela och allt bara gått sönder hade nog iaf jag gett upp ^^
Jadu, nismobilar kräver lite vård och kärlek tongue But i still love my sweetie!

If you can't convince them, confuse them!

2 655 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
vild: Håller med till fullo. Men visst ska man ha lite motgångar, dock så verkar det mest bara vara strul..
Helt klart, spelar ingen roll vad som går sönder man har glömt det så fort man sitter bakom ratten och allt lirar som det ska igen.. smile

2 655 Inlägg
8 augusti 2008
Trådstartare
Har tillbringat morgonen med att jaga lite motorer, hittade på några nya sidor.
Dock så har jag en joker, chefens fru är nere i Bangkok och jag håller på och försöker få tag på henne. Med lite tur lyckas jag övertala henne att leja någon kille som får jaga priser på motorer där nere.. smile

I övrigt så fick jag hem ett kapell till bilen, så den slipper frysa. Hon står nu nerstrippad utan front och motorhuv.

Sista dagarna har jag gått och funderat på om jag inte ska bygga någon temporär vinterförvaring hemma. Det kommer ju inte hända så himla mycket med karossen i vinter.
Motorn är redan ur, det som återstår är att riva bärarmar ifram samt hela bakvagnsbryggan.
Allmän uppfräschning samt bussningsbyte står i noteringarna för vinterns pyssel.

Då skulle det funka med en temporärlösning under vintern, så spar man in lite slantar till motorn.. smile
Ska försöka ta någon bild på skönheten ikväll.

MadLamb Racing
372 Inlägg
8 augusti 2008
trevligt, sålt alla delar som diu ska sälja då?? eller har du något kvar, eftersom du letar ite motorer tänke jag..smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
10 augusti 2008
Trådstartare
MicrO: Det mesta är sålt, har lite delar kvar dock. Det dröjer ett tag till innan motorn kan beställas, men det gäller ju att kolla runt lite och se vad motorerna kostar.. smile

Har tillbringat helgen åt att göra klart önskelistan på motordelar och nu är listan nästintill komplett.
Storlek på spridare och turbo är de stora kvalen, står mellan GT2876R eller en GT3071R men det känns som det är något jag inte behöver stressa med, måste få hem motor, låda och lite annat.

Har snackat lite med killarna som kommer att få göra en del maskinarbeten på motorn, blocket kommer att lämnas in för o-ringning samt balansering och toppen ska provtryckas innan den ska portas.

Har ju lovat bilder på bilen nu ett tag men imorgon ska jag ta mej i kragen och lägga upp lite bilder.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
10 augusti 2008
Tänker du köra med torrsump smörjning eller blir det gammla hederliga, fast med en större oljepump.

Hopppas det kommer bilder snart, på den blivande skönheten. wink

Lev livet, det kan ta slut fort

2 655 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
darkwizard: Nej det blir en vanlig pump med lite bättre flöde bara, torrsump ligger lite utanför min budget.. smile

Just nu är det mera odjur än skönhet som står hemma..

Sök