3116
Sök

Min Vectra slocknar ibland vid tumgång

grimsu
3 november 2006
Trådstartare
#1
Hejsan

Jag har en Opel vectra och har lite problem med den just nu.. Var på väg hem från jobbet en dag och på vägen hem så slockande bilen när jag körde i ungefär 60 k/h. Men sen bytte jag bensin pump o nu slocknar den inte men när bilen står på tumgång så leker varvmätaren sjunger lågt nästan ner till 0 så att den vill slockna och sen kämpar den upp sig den klarar sig ofta men ibland så slocknar den. hade det problemet innan jag bytte bensin pumpen också. Min motorlampa lös förut också men nu lyser den inte något mer.. Någon som vet vad dessa problem kan bero på? tack i förhand.
Senast redigerat av axos (3 november 2006)

38 Inlägg
4 november 2006
#2
testat blinka ut om de finns några felkoder ?

vad är det för årsmodell på vectran samt motortyp??

tomgångsmotorn kan skojja till tomgången så testa att ta lös den å smörja upp och rengöra.


5 november 2006
#3
axos skrev:
Hejsan

Jag har en Opel vectra och har lite problem med den just nu.. Var på väg hem från jobbet en dag och på vägen hem så slockande bilen när jag körde i ungefär 60 k/h. Men sen bytte jag bensin pump o nu slocknar den inte men när bilen står på tumgång så leker varvmätaren sjunger lågt nästan ner till 0 så att den vill slockna och sen kämpar den upp sig den klarar sig ofta men ibland så slocknar den. hade det problemet innan jag bytte bensin pumpen också. Min motorlampa lös förut också men nu lyser den inte något mer.. Någon som vet vad dessa problem kan bero på? tack i förhand.
Hej !
Kolla katalysatorn så den inte e igen satt bränsle filter och som ovan  stående sagt tomgångs motor brukar vara vanliga fel på oplar ! Har själv hafft en vectra 2000 16V hadde nästan samma problem o det visade sig att katten va igen satt bytte ut den och hadde inte problem med den igen !
Kolla upp det !
Mvh !
Senast redigerat av corrado g60 komp ras (5 november 2006)



Sök