Ford Anglia 101E Pro street : Bil : Ford Anglia 101E -1957. Motor: Nissan Sr20det Steg 3. Bakaxel : Kortad 1031-Fyrlink-Panhard stag-Ställbara Gaz coilovers. Framvagn :Ford Escort modifierad ... mm.mm.mm.mm
Dagens rapport .....Idag blev det tidig kväller ...Måste ju umgås oxå
Men jag fortsatte med fronten , förstärkte upp den och lappade ihop den .
Å sen hann jag få på lite spackel oxå ...
Fronten är ca. 5 cm utflyttad i nere kant , dom tre kromade grillribborna som sitter original är ju för korta nu så jag får tillverka egna , grillen blir svart med ett svart nät innanför ribborna ( tror jag )
Så här ser ju originalet ut ... Bilden är från ett tidigare test med en annan kylare å mindre intercooler ....Hålet är ju BETYDLIGT större nu
du laddar upp bilderna i ett projektbilsgalleri, sen klickar du in på bilden lite ner till höger står det BBCODE, du kopierar länken du har där och kopierar in i tråden så blir den sådan här.
rosten1000....Ok det måste vara samma ....Dom skärmbreddarna du
Förr så var SFRO grinigare på vissa saker än idag. Exempelvis så var dom inte så förtjusta i att man kortade framvagnar och bakaxlar. Så därför byggdes det en del konstiga bilar.
Här är en äldre Anglia som breddades pga då kunde man använda original Volvo 142 framvagn och bakvagn. http://www.garaget.org/?car=14542
Sen ska ju luften ner till röret mellan LMM och turbon ...
Och där är det ju trångt ( oxå )
...Så det blir "special" här med
Slangen från Dumpen ska så småningom möta röret från LMM på ett snyggt (hoppas jag) sätt , och sen ska nån slags fästen tillverkas som håller I alltihop