3233
Sök

Infohjälp trimma b280f?

241 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
nu är det så att jag har en 760 med b280f motorn -90 och jag är väldigt nöjd med den motorn! Kan ej klaga på hur den har pallat min körstil. men nu är det så att jag är sugen på trim till den motorn. vet att cylinderhuvud från Renault och Citroen passar så man kan få den till 3L med ifrån vilka av dessa bilar bör man kolla på? vad mer finns att byta för mer effekt? jag vet att detta är inget som någon tycker är bra och att det kommer bli dyrt! Men de är detta jag gärna vill göra och skulle behöva lite hjälp på vägen dit för att nå det smile har kollar runt på google och hittat endel men inte konkret info för att genomföra detta "/ tacksam för svar och inte negativt nertryckande svar om denna motor.
mvh tongue

30 Inlägg
17 augusti 2013
Hej

Hej
De passar säkert men För min del
tycker jag att denna motor är jobbig att hålla på med,  men smaken är ju olika, hursomhelst
På  nåt sätt går det att lura temp-sensorn att ge mer soppa
Kanske kolla andra bränslepumpar eller
Sök på ebay /google  efter en elektrisk turbo eller booster

har sett satser med multi-fit

/Mvh

241 Inlägg
24 augusti 2013
Trådstartare
hur mycket har du hållt på med dessa motorer? smile elektroniskt turbo vadär det för någonting? har då aldrig hört det xD

30 Inlägg
26 augusti 2013
Hej

Videon va grym, har dock hört om bättre prylar  ang. detta ämne

Hjälpte en kompis att byta topparna på en B280 för fodren hade sjunkit och de va ett himla pill
med just den maskinen , Jobbiga kamdrev och spännen,
Men kolla även dioder till tempgivaren, vilket ja bara läst om, ska ge viss effekt

/Mvh

Sök