3211
Sök

Handsfree/aux/musikstreaming i Volvo V50 med performance stereon

14 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#1
Eftersom att jag i mitt eviga letande efter ett sätt att kunna montera aux i min V50 förstod att det fanns väldigt många fler som letade efter samma lösning så ska jag här tipsa om ett sätt som fungerade perfekt för mig!

Köpte en parrot mki9200 för ca 1700kr och ett kablage från brl artnr:240CM353038 för 379kr inkl frakt.

Mikrofonen monterade jag på det lilla gallret uppe vid kupébelysningen, fick klippa loss 2 av "plastgallerna" för att få igenom kabeln, sedan tog jag en 1,5kvadrats fk för att "fiska" fram den till passagerarsidan där jag hade demonterat panelen på vindrutsstolpen.
  Sedan fick jag skruva bort dem 3 skruvarna som håller handskfacket *sitter precis ovanför luckan* och vinkla ner denna lite, där ovanför får man även plats med den blåa boxen i vilken alla kablar till aux/mic/lcdskärm och kabeln till stereon kopplas in.

Att montera bort mittpanelen var förvånansvärt enkelt, börja med att försiktigt bända bort ramen omkring cd'n/skärmen, lyft sedan upp panelen som 12v uttaget sitter i*går nästan att lyfta rakt upp* skruva bort 4torxskruv, 2st under 12v panelen och 2st uppe vid cd'n, efter det får man bara försiktigt bända loss damasken runt växelspaken och trä den genom hålet i konsolen.
  Dra ut skärmen och cdspelaren, koppla loss skärmen och lägg undan denna, koppla ut cd'n och koppla in brlkablaget, går inte att göra fel här så ingen mer ingående beskrivning krävs här!
  Man får vara försiktig när cd'n och skärmen demonteras och återkomsternas då det sitter optiska kablar in i dem båda som är ömtåliga för att knäckas!

Alla kablar kopplas enkelt in och sedan är det bara att montera ihop det hela igen också har du ett extremt snyggt och smidigt sätt att integrera musik/handsfree i din bil!

Har någon frågor och fundereringar kring detta är det bara att fråga! Bilder kommer att dyka upp!

15 Inlägg
23 september 2013
#2
Tack så mycket! Precis vad jag letat efter.

1 Inlägg
30 september 2013
#3
Kopplade du in kablaget direkt i baksidan på stereon??
Skaffade i stort sett samma grejer me kablage o allt till min V50 men inget av de passar...

14 Inlägg
10 oktober 2013
Trådstartare
#4
ALyvik skrev:
Kopplade du in kablaget direkt i baksidan på stereon??
Skaffade i stort sett samma grejer me kablage o allt till min V50 men inget av de passar...
Ja man skarvade liksom på kablaget med snabbkopplingar bak på stereon, hur lätt som helst var det för mig..varifrån köpte du dina grejjer?

Tog ju självklart inga bilder innan jag skruvade ihop hela skiten.. Tyvärr

14 Inlägg
10 oktober 2013
Trådstartare
#5
cv_tauros skrev:
Tack så mycket! Precis vad jag letat efter.
Så lite så, jag blev så jävla impad av mig själv att jag lyckades hitta rätt grejjer och att det dessutom fungerade utan någon tråd till hjälp :p


Sök