Lackering Av Interiör

Stenis_JR
4 november 2006 · 27 Inlägg

Min fundering är om man kan stryka på nån slags glasfiber på textilen på dörrsidorna eller något liknande för att sedan kunna lackera dessa?

* Live Fast Die Young?! *
Stenis_JR
5 november 2006 · 27 Inlägg

Om jag inte beskrev tillräckligt bra så ska ja försöka bättre nu: Dörrsidorna på en sierra som är klädda i något slags tyg skulle jag vilja lackera. Så jag undrar hur man ska behandla dessa för att kunna lackera dom. Likaså tak och hatthylla.

vore extremt tacksam för svar. smile

* Live Fast Die Young?! *
m3l1n
5 november 2006 · 200 Inlägg

snacka med kaizoon han har lackerat på sin textil inredning och det blev snyggt!

Malmoe SSS -12
5 november 2006 · 3 217 Inlägg

Det finns textilfärg som man bara sprutar på!

Har läst det någonstans på forumet, sök och se om du hittar det!

Hur behandlingen sedan går till, har jag ingen aning om!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Stenis_JR
5 november 2006 · 27 Inlägg

m3l1n skrev:
snacka med kaizoon han har lackerat på sin textil inredning och det blev snyggt!

man tackar och bockar, det ska jag göra smile

* Live Fast Die Young?! *
Stenis_JR
5 november 2006 · 27 Inlägg

Fuckface skrev:
Det finns textilfärg som man bara sprutar på!

Har läst det någonstans på forumet, sök och se om du hittar det!

Hur behandlingen sedan går till, har jag ingen aning om!

på så vis, men jag är mer ute efter att få en slät yta som man kan lackera efter eget behag. men tack ändå smile

* Live Fast Die Young?! *
THEBADGUY Gorgilus addictus
5 november 2006 · 4 740 Inlägg

Lättast borde väl bara att göra en "ny" inredning av plast och sen slipa och lacka?

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Stenis_JR
5 november 2006 · 27 Inlägg

Nä jag tror inte det är lättare. Jag har fått för mig att man kan stryka på typ glasfiberväv och sedan spackla och den där proceduren. men jag är inte säker på vad man ska stryka på och om det funkar? =/

* Live Fast Die Young?! *
T3nggren
11 november 2006 · 26 Inlägg

Kan man inte klä med fleece och använda gelcoat utan på? och slipa spackla?

Jag har Audi i mitt blod:)
mo_tattoo
12 november 2006 · 275 Inlägg

ska väl inte vara nåt problem att lägga på ett varv eller två med glasfibermatta...
men jag skulle nog slita bort textilen först och slipa plasten så att polyestern och mattan fäster bra.
sen är det bara spackla, slipa, spackla, slipa, spackla, slipa o lacka smile
lycka till, det blir nog bra ska du se...

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.
BMW 530d (2009)
Volkswagen bubbla "ratrod on air ride" (1966)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
12 november 2006 · 1 852 Inlägg

antar att du vill ha ytan så som på en bils exteriör (lacken)

då bör du göra följande: köp polyester, härdare och glasfiberväv på t.ex. biltema. du penslar på polyestern på klädseln och låter torka. på så vis får du en hård yta att arbeta med. sen tar du ytterligare polyester på den hårda ytan och lägger på glasfiberväven (som du i förväg klippt till i rätt storlet +5 cm runt om). och mera polyester på. sen bör du använda en roller för att minimera antalet luftbubblor som bildas vill du ha en stummare yta så lägger du 1-2 lager glasfiberväv på det första lagret. när detta härdat så slipar du ner och spacklar, slipar, spacklar, slipar osv. tills du är nöjd. sen lämnar du in till lackerare för att få en bra och riktig lack.

innan du gör detta bör du montera av klädseln eller maskera runtom!

lycka till / Andreas

man lever bara en gång så lev väl!
Kaizoon
3 september 2007 · 191 Inlägg

Finns ingen mening att lägga väv på tyget.
Blanda ihop lite polyester plast och pensla på !
Se bara till att du maskerar kanten bra med exempelvis packtejp.
Sen låter du första lagret plast torka och sen bara på med mer till du har täckt ordentligt så det går att slipa ner till lackerbar yta utan att slipa i tyget.

Så gjorde iaf jag på min 200sx som ni kan kika på för att se resultat.
Vill du även lägga lack på resten av dörrsidorna där det är vinyl så kan du rugga upp den, tvätta med limtvätt, på med plast/vinyl primer sen en plast/vinyl grund sen lägga i mjukmedel i lacken och lacka.

Hoppas det klargjorde lite big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang