Framhjulsspinn skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Framhjulsspinn skrev:
Står 87c Graverat på samtliga termostater. Den nyaste öppnar dessutom snabbast av alla jag har.
Kan det inte vara så pumpen väljer att ta vatten från en annan vattenkanal innan termostaten öppnar tillräckligt mycket med tanke på att jag har en eftermarknadskylare?
Hade en 100 som kokade på 90-talet. Det var ett helt sjukt fel som orsakades av en klantig bilmek. Elfläkten gick år fel håll... Osannolikt men ta en koll.
Kan vara väldigt svårt att lufta en bil ibland. Har du klämt på alla slangar när den går för att på så sätt "flytta på luften"?
Fläkten suger luften bakåt med ett jäkla drag
Luftat och klämt har jag gjort på alla möjliga ställen. Både med bilen av och på, Kall som varm.
Folk säger att det är topp-packningen som har gått och säger åt mig att "prova byta" bara för att dom slipper betala.
Jag kan inte tänka mig att det skulle kunna vara den. Och ingen tycks verka veta varför en motor skulle gå varm när den är blåst. Tempen är inte orolig eller så, utan den bara stiger från kallstart till 104 grader istället för 90.
När termostaten öppnar och jag trampar till på gasen så sprutar det vatten i expansionskärlets avluftningsslang.
Du hade kört utan termostat och då stannar den på 90? (eller rör jag ihop det här nu?)
- - Edit - -
Jag erkänner att jag, i påskmustdimman, inte orkade scrolla
Senast redigerat av it_mutt (3 april 2015)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!