26 augusti 2013
Trådstartare
Jag har 3 stycken Xenonkonverterade NBB extraljus, detta är troligen gjort på firma för flera år sen av monteringen att dömma. MEN nu är det så att alla tänder inte alltid, ibland lyser bara en och ibland två och ibland tre, om jag tänder och släcker på spaken med en sekunds mellandrum så är det olika endå. Spelar ingen roll om alla varit tända i 20 minuter eller 2 sekunder, det blir endå samma fel.
Det sitter ett relä kopplat till dom här lysena, alltså inte 3 relän utan bara 1, därifrån går det en strömkabel och en jordkabel till en snabbkontakt och där blir det tre ström (en till varje lampa) och tre jord (en till varje lampa).
Jag undrar ju förstås varför det sitter ett relä på dessa extraljus ? då jag aldrig nånsin haft nåt sånt på mina andra xenonkonverterade lampor...
Jag har andra balaster som ligger som jag tänkt att jag skulle testa att byta för att kanske det skulle bli bättre, det blev det inte.
Testade även att dra ur den ena lampan som tänder mest ofta för att se om nån annan skulle tända oftare då för att kanske tro att matningen är för klen så man bara kunde sätta i en grövre matarkabel.. det blev ingen skillnad.
Nån som har nån aning om vad som kan vara fel ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **