2148
Sök

Volvo 740-90 Bränsle problem

29 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
#1
Har inskaffat mig en 740 för nöjes skull. När jag köpte den så visste jag att bränslepumpen under bilen behövdes bytas. Sagt och gjort, startar bilen, och den går bra, inget konstigt när man varvade den heller men efter en kort stund efter start börjar den gå sämre och sämre. Han jag köpte bilen av har bytt insprutningsrelä, soppapumpsrelä, tändstift, tändkablar, rotor och fördelare. Tror även att han nämnde att han hade bytt spridare också. De kommer ifrån en 940.


Vad kan felet vara? Igensatta spridare samt fuelrail?

Whatever :)
1 652 Inlägg
2 september 2013
#2
Spridarna från icke turbo? För de som kommer från turbon har motstånd. Låter skumt men kollat så att det inte " klaggat " igen från intank punpen till förpumpen ?

Hur går bilen om du kopplar förbi pumpen under bilen så den bara går på intank ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

29 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
#3
De tror jag att de är. Den gick inte alls innan jag bytte pumpen under bilen. Men jag ska prova att göra rent de ikväll om det hinns med. Sen är det de gula spridarna. vet inte om de är gula på turbon också?

Whatever :)
1 652 Inlägg
3 september 2013
#4
Muze skrev:
De tror jag att de är. Den gick inte alls innan jag bytte pumpen under bilen. Men jag ska prova att göra rent de ikväll om det hinns med. Sen är det de gula spridarna. vet inte om de är gula på turbon också?
Okej okej, hmm kan inte färgerna men de borde förra ägaren veta om nu han/hon bytte till dem.
Du kan ju testa med att starta bilen på tomgång, och sen låter den gå, så tar du ur en kontakt till en spridare och ser vilka som gå och vilka inte, du märker ganska fort vilka som kanske " klaggat " igen och vilka som innte flödar riktigt. Ett test att kanske utesluta spridarna.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

29 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
#5
Det är ju det att den startar inte längre -.- Startar bara med startgas. Gjorde rent spridarna både "nya" som gamla. Fuelrailen lika så. Så jag kan inte riktigt förstå varför den inte vill släppa in bränsle då alla relän är bytta.

29 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
#6
Kom och tänka på det, hur vanligt är det att drivstegen i styrdonet går?

6 738 Inlägg
5 september 2013
#7
det händer la lite då o då tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.


Sök