Bytes affär som gick till rättssak. En jäkla cirkus har det vart. Bilen har stått nere i Malmö sen Juni förra året men nu äntligen e den tillbaka i min ägo.
Kortfattat förklaring om bytet mm.
Byte Volvon mot en saab som fick turboras ganska snabbt. Ägaren skickade inte ägar papperna till mig som det stod i avtalet som vi skrev. Tjatade på honom att skicka dom men han gjorde inte det. Så då anmälde vi honom för avtalsbrott och det blev en rättssak.
Den 19:e juni iår så tog jag tåget ner till Malmö och hämtade hem Volvon då jag även köpte loss Saaben så att jag fick tillbaka min bil. Volvon besiktades den 18/6-13 med massor av 2:or. Bilen svart rök gick inte på tomgång och när jag körde upp bilen från Malmö till Stockholm så drog den 1,7-1,8L/milen...
Lämnade in den på verkstan och dom gjorde felsökning och fixade problemet. Va luftmassemätarn som var trasig. Verkstan fick köra bilen på tomgång i 40 min innan avgasvärdena blev bra.
Missade min ombesiktnings tid med 2 dagar så det blev en helt ny besiktning där jag åkte ifrån med blanka papper
(Ber om ursäkt för ev stavningsfel)
Nu till projekttråden Projekttråden heter "återkomsten"
Det som ska göras på bilen:
* Fixa fronten * Foliera huven i kolfiber (att börja med) * Fixa rosten det lilla som finns * Fixa lacken * Bättre ljud * Grövre avgassystem * Fixa/fräscha upp inne i bilen * Lacka plast detaljer * Lacka motorutrymmet
Blir säkert mer saker. Lämna gärna tips och trix vad man kan göra All hjälp e välkomna. Kika gärna in på min bil och lämna kommentar och omdöme så man får mer motivation
Tråden uppdateras eftersom det sker saker med bilen.