3332
Sök

B230fk går trögt efter renovering

13 Inlägg
10 september 2013
Trådstartare
#1
Jag har alltså renoverat min motor med nya lager, kolvringar och h-profil.

Veven gick jätte lätt att snurra med de nya lagerna men när jag satt dit vevstakarna i veven gick de knapp snurra runt skiten...
Någon som varit ute för liknande? Vad kan de vara för fel?


Tack på förhand


688 Inlägg
10 september 2013
#2
för tight mellan veven o lagren??


13 Inlägg
10 september 2013
Trådstartare
#3
Nej de ganska lätt dit, jag kör på standard lager.. Jag får väl riva isär och kolla hur de ser ut :-)


5 089 Inlägg
10 september 2013
#4
Tyckte jag kände igen problemet och hittade detta.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266457

Så du kanske också har lyckats sätta lagren åt fel håll bara?

\Lindgren

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
10 september 2013
#5
H stakarna som e felet, mätt upp dom??, vad för lager kör du med?? Väldigt många som har problem me kinastakar..

...........Team T-Röd Racing.............

402 Inlägg
11 september 2013
#6
Förmodligen är inte storänden rund utan oval. Vanligt fel med billiga stakar. mät upp dem hos en firma som kan hona dem runda om dem inte är allt för jävla ovala. och be dom även kolla så staken är rak. Min kompis köpte H-profilare till sin M50 och han fick rikta 3 av de 6.
Senast redigerat av Hedlisch (11 september 2013)

13 Inlägg
11 september 2013
Trådstartare
#7
problemet är löst smile

jag kollade på alla lager och fick se att ett va typ 1mm längre/högre så de låste ju veven automatiskt tongue men jag köpte dock glyco lager smile

Nu snurrar de på som de ska, och startar gör den också! smile

Tack för tipsen iallafall!! smile


13 Inlägg
12 september 2013
Trådstartare
#8
Ska man köra med standard lager med h-profil? Blev fan lite osäker nu...

Tacksam för svar! :-)


424 Inlägg
13 september 2013
#9
Så länge inte veven är slipad så ska det vara standard och storänden på stakarna är lika stor som original. Men du ska ju ändå mäta upp att det är rätt spel innan montering


Sök