I helgen som var så hade jag och ett gäng andra Audibilar anmält oss till Motikon:s Cars & Coffe .
Lördagen Gick åt att städa ur och att tvätta GTE:n ordentligt 😊
En riktig Motortvätt
Efter
Sen blev det utsidan
När bilen var avspolad så var det fälgarnas tur.
Så här såg de ut efter bara vanliga skumtvätten.
Och så här vita blev de efter mjukborste och lite gnuggande
Man ser skillnaden på insidan av fälgen
Torkade bilen och tog lite vinylglas på valda delar
Söndagsmorgon började med att vi var 3 Audibilar söder om Stockholm som möttes upp i Västberga
Jag och Johan med våra Audi 80 quattro
Sen kom det en RS4 också
Bilen varvar ganska mycket, när man kör. Undrar om man kan byta drev till sista växeln i originallådan, så den varvar mindre?
I 100 varvar den 3200
I ca 110 varvar den 3400
Och i 120 varvar den nästan 3800 och då är det hastighetsmätarfart och inte riktiga hastigheten 😉
Sen möttes vi upp på Möller bil i Uppsala, då kom det bilar från Norberg, Falun, Uppsala och vi från söder om Stockholm. Så då blev det en Auditräff på morgonen 😊
Sen åkte vi vidare mot Motikon som ligger i samma industriområde.
Vi kom inte så långt innan vi hamnade i en Lååång kö med folk som också skulle dit och ställa ut.
Det fyllde på ganska fort med bilar bakom också.
Nu ser man i alla fall dit vi ska 😊
Häftigt med så många gamla audi på samma rad
När vi kom in så var stora delar av deras gård redan fylld, men vi fick ett hörn som vi kunde parkera på
Vi står längst upp till höger i bild
Det var några olika fotografer som tog bilder på mig och min bil som de lagt ut på olika forum :-=
 
Det var många fina bilar där drygt 500 utställda bilar, och många riktigt fina inne hos de också
Några godbitar
Kungens gamla SAAB 99 limo som han åkte kust till kust i USA
 
Alla mina bilder från den träffen finn si ett eget album här
https://www.garaget.org/mypage/?page=ga … lbum=81162Sen när träffen var slut så hade vi fått ett tips av en fotograf om en avstäng vägsträcka i närheten, så vi åkte dit och ställde upp våra Audi-bilar och tog lite bilder 😊
 
 
 
 
 
När vi stod där och tog kort, så hörde en annan Audi 80 quattro kompis av sig. Han hade precis fått ut bilen och kört säsongens första längre tur med sin bil. Och han skickade bild på sin bil och han var på IKEA i Uppsala med familjen.
Så vi som körde Audi 80 quattro bestämde oss för att åka dit och överraska honom, då det bara var några kilometer. Vi hittade hans bil och parkerade oss runt den och skickade denna bild till han 😊
Han satt och åt med familjen men kastade i sig maten och kom ut.
 
 
Vilken dag, det blev alltså ytterligare en bilträff på samma dag 😊
2st Audi 80 quattro B2 och 2st B4
Och de svarta bilarna har vita fälgar 😉
Många bilder blev det…