3600
Sök

2a på röda blinkers Pontiac Firebird -76

192 Inlägg
10 september 2013
Trådstartare
Jag besiktade min Firebird för första gången och fick 2a på fel färg på blinkers. dom är vita fram och röda bak
den är av årsmodell 1976.

Jag vet att lagen på orange blinkers kom 1975. men vet inte om det någonsin funnits på bilen.

OBS! Bilen är svensksåld.

vad säger ni? rätt eller fel?

1 532 Inlägg
10 september 2013
Tyvärr rätt.
Fick samma sak på på familljens Firebird -79.
Åk o köp 2 st blinkers du kan skruva dit lite lätt.
Koppla in dom med sladdar hängande ut genom bagageluckan o åk o besikta efter du varit där är det bara skruva loss dom o lägga in dom i bagaget. Vips 2an är borta + att du fortfarande kan ha original blinkersen sen smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
10 september 2013
Haglund_90 skrev:
Jag besiktade min Firebird för första gången och fick 2a på fel färg på blinkers. dom är vita fram och röda bak

Jag vet att lagen på orange blinkers kom 1975. men vet inte om det någonsin funnits på bilen.

Jag har vita fram och röda bak på min 86:a men den är ju flyttgods förstås. Hur har det gått tidigare år för tidigare ägare?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
10 september 2013
Haglund_90 skrev:

Bilen blev påställd 2013-06-20, hur kommer det sig att du inte besiktat förrän nu som det verkar. Det måste ju ha varit körförbud fram tills dess att du besiktade den eftersom den skulle ha besiktats senast 2012-04-30?

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 452 Inlägg
10 september 2013
vet att nån fick igenom sin bil med röda blinkers för det beror på året den såldes i sverige eller hur det nu var....vet för övrigt att han har en del bilar här på sidan som han fått igenom utan problem....

döden kommer tillbaka

192 Inlägg
10 september 2013
Trådstartare
Japp. Jag har bara ägt bilen sedan den 3.e. den har alltid gått igenom förut men när jag prövade att besikta den på en annan station så gick det inte. jag håller på att koppla in oranga blinkers i orginal lyktor med hjälp av diod lampor och det verkar fungera bra än så länge

191 Inlägg
10 september 2013
Beror helt på vilken survres till bes man man får får man bara en med lite sunt förnuft så är det oftast inga bekymmer.
Men är tyvärr allt för många kalenderbitare och besserwissrar som blir bes män och ska visa sig på styva linan. Tyvärr börjar dom gamla gubbarna med lite kunskap om dessa bilar försvinna nu på alla stationer. :-/

192 Inlägg
11 september 2013
Trådstartare
håller med dig och det är allt för synd.

191 Inlägg
11 september 2013
Ja det är stor kunskap som försvinner.

Bara som exempel nu när jag besiktigade min Galaxie 59a i våras skulle en av dom yngre killarna sätta tvåa på att det gick starta med driven i. Jag bara tittade på honom och sa du vet att detta är en treväxlad manuell så det är inte så konstigt. :-P
Han fattade inget och satt där som ett fån. Det är ju ett tecken på hur kunniga dagens bilprovare är.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
11 september 2013
Ragger_sw skrev:
Ja det är stor kunskap som försvinner.

Bara som exempel nu när jag besiktigade min Galaxie 59a i våras skulle en av dom yngre killarna sätta tvåa på att det gick starta med driven i. Jag bara tittade på honom och sa du vet att detta är en treväxlad manuell så det är inte så konstigt. :-P
Han fattade inget och satt där som ett fån. Det är ju ett tecken på hur kunniga dagens bilprovare är.

Det handlar mycket om teori och då om dagens bilar. De fattar inget om lite äldre bilar, man får förklara för dom hur dessa fungerar. Som sagt tidigare så kommer mycket kunskap att försvinna när alla gamla uvar går i pension.

/Benny

Min youtubekanal!

Sök