3181
Sök

Vad kommer ni att köra för vinterbilar 2013-2014?

184 Inlägg
11 september 2013
#61
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1073081_208923882598118_1359652579_o.jpg Den kommer få gå brett med övningskörskylten om motorn e klar. smile


Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
11 september 2013
#62
kommer ställa på a8an till vintern igen så man slipper frysa smile


176 Inlägg
12 september 2013
#64
jag kommer köra en ford mondeo 95a dessa ligger åtroligt bra på vägen vinter som sommar smile plus att dom är redigt pigga smile

Det handlar inte om hur många hästkrafter eller vrid man har det handlar om hur man hanterar dom!!!!

4 822 Inlägg
12 september 2013
#65
kommer köra min bruksbil som är en Volvo V50 D3 Classic Momentum ´12

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
12 september 2013
#66
Kör på i CLK:n som vanligt, vinterbil känns fruktansvärt löjligt i Sverige. Vill dock inte ens fundera över mörka, svinkalla dagar när det fortfarande finns lite värme att krama ur hösten, fryser bara av era bilder. sad

Livet är för kort för att äga Volvo.

3 120 Inlägg
12 september 2013
#67
Blir GLK 4wd -12 på vardagarna

https://www1.garaget.org/archive/25/24337/314960/314960-2972729.jpg

och V8 med bakhjulsdrift på helger

https://www1.garaget.org/archive/25/24337/164841/164841-1561939.jpg
Senast redigerat av viccoA (12 september 2013)


1 705 Inlägg
12 september 2013
#68
Kör alla mina bilar på vintern såväl som på sommaren, anser att bilar skall användas.
Tål inte bilen att brukas så är den trasig!

Blir väl dock lite mer åkande i fyrkraffsarn och isbilen vintertid, av självklara orsaker.


1 926 Inlägg
12 september 2013
#69
Får bli brukisen i vinter, har haft 740 i ett par år men jag har en tedens till att bara köra sönder skiten så i vinter vill jag åka pålitligt smile Men det blir förmodligen till att köpa en genemsam härk att tukta med ett par polare.

https://www1.garaget.org/archive/31/30920/276884/276884-3137444.jpg

517 Inlägg
12 september 2013
#70
940, åka med bastuvärme och full snurr på innerhjulet..


349 Inlägg
12 september 2013
#71
Blir första året med egen fyrhjulsdriven bil. Skall bli spännande! (endast när det är mycket snö, asfalt/slask kommer den inte köras i)

https://www1.garaget.org/archive/133/132811/339063/339063-3222262.jpg


Annars får rally caddyn ställa upp. Den är ju också fyrhjulsdriven så man lär ta sig fram smile

https://www1.garaget.org/archive/133/132811/327649/327649-3205504.jpg

688 Inlägg
12 september 2013
#72
Mazda 3:an i veckorna o på helgen blir det antagligen sambons Golf VR6 Syncro


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 september 2013
#73
rcy skrev:
Kör alla mina bilar på vintern såväl som på sommaren, anser att bilar skall användas.
Tål inte bilen att brukas så är den trasig!

Blir väl dock lite mer åkande i fyrkraffsarn och isbilen vintertid, av självklara orsaker.

Håller faktiskt med dig lite, men man kan ju ha en annan bil på vintern av olika orsaker.

till exempel så pendlar jag 12 mil om dagen ungefär till och från jobbet och kör ca 500 mil i månaden totalt,, så köpte tds:en som pendlarbil då jag tjänar närmare 2000kr/månaden totalt att köra diesel istället för vita e34an om man räknar på till och från jobbet plus all privat körning samt att tds:en har både fjädring och skrapar inte i hela tiden :p , och har jag nu denna tds som är i bruksskick så finns det ju ingen anledning att köra viten i vinter och låta saltet nöta på ett fräscht exemplar..

Så det jag vill ha sagt är att har man en annan bil som man kan bruka till en fördel så visst, men att köpa en vinterbil för att ställa undan en annan "vanlig" bil känns ju lite löjligt kanske (med vissa undantag då!)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

300 Inlägg
12 september 2013
#74
_Glenne_ skrev:
rcy skrev:
Kör alla mina bilar på vintern såväl som på sommaren, anser att bilar skall användas.
Tål inte bilen att brukas så är den trasig!

Blir väl dock lite mer åkande i fyrkraffsarn och isbilen vintertid, av självklara orsaker.

Håller faktiskt med dig lite, men man kan ju ha en annan bil på vintern av olika orsaker.

till exempel så pendlar jag 12 mil om dagen ungefär till och från jobbet och kör ca 500 mil i månaden totalt,, så köpte tds:en som pendlarbil då jag tjänar närmare 2000kr/månaden totalt att köra diesel istället för vita e34an om man räknar på till och från jobbet plus all privat körning samt att tds:en har både fjädring och skrapar inte i hela tiden :p , och har jag nu denna tds som är i bruksskick så finns det ju ingen anledning att köra viten i vinter och låta saltet nöta på ett fräscht exemplar..

Så det jag vill ha sagt är att har man en annan bil som man kan bruka till en fördel så visst, men att köpa en vinterbil för att ställa undan en annan "vanlig" bil känns ju lite löjligt kanske (med vissa undantag då!)

Konstig åsikt, det är väl upp till varje enskild person om denne vill bruka sin bil på vintern?
Det är ju ett HELT annat underhåll på en bil som ska köras i vinterväglag, som man kanske inte VILL utsätta sin finbil för.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
12 september 2013
#75
rcy skrev:
Kör alla mina bilar på vintern såväl som på sommaren, anser att bilar skall användas.
Tål inte bilen att brukas så är den trasig!

Blir väl dock lite mer åkande i fyrkraffsarn och isbilen vintertid, av självklara orsaker.

Håller inte med i ditt resonemang.


Vill man bevara sin raritet i fräscht skick och undvika alla de påfrestningar och slitage som tenderar att sätta klorna i fordonen under vinterhalvåret är det sannerligen välbetänkt att låta bilen vila inomhus under denna period.

Skulle tippa att mången ägare till äldre amerikanare eller bilar av mer exklusiv natur resonerar likadant.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

135 Inlägg
12 september 2013
#76
rcy skrev:
Kör alla mina bilar på vintern såväl som på sommaren, anser att bilar skall användas.
Tål inte bilen att brukas så är den trasig!

Har antecknat att du tycker det.

Precis som att jag alltid snackar i min mobiltelefon i duschen, tål inte telefonen att brukas så är den trasig 
(sen att risken att telefonen går sönder är större i vatten än i en torr miljö hör ju inte hit, den ska ju brukas.
Salt, våta skor, kallstarter och sladdande ungdomar är ju inget som påverkar bilen på vintern)

varför är alla så dryga?

278 Inlägg
12 september 2013
#77
https://www1.garaget.org/archive/154/153280/339609/339609-3224493.jpg
Manuell 530D! smile
Senast redigerat av Thorseeeen (12 september 2013)

Svetsare
1 177 Inlägg
12 september 2013
#78
blir 530DA (e39) denna vinter

(Bara fantasin sätter gränserna)

2 400 Inlägg
12 september 2013
#79
För mig blir det en 1998as volvo 945 ltt smile


Muttley
12 september 2013
#80
IceEyes skrev:
rcy skrev:
Kör alla mina bilar på vintern såväl som på sommaren, anser att bilar skall användas.
Tål inte bilen att brukas så är den trasig!

Blir väl dock lite mer åkande i fyrkraffsarn och isbilen vintertid, av självklara orsaker.

Håller inte med i ditt resonemang.


Vill man bevara sin raritet i fräscht skick och undvika alla de påfrestningar och slitage som tenderar att sätta klorna i fordonen under vinterhalvåret är det sannerligen välbetänkt att låta bilen vila inomhus under denna period.

Skulle tippa att mången ägare till äldre amerikanare eller bilar av mer exklusiv natur resonerar likadant.

snart 10 år bil och används året runt i skåne och där är inte någon form av antydning till rost under den.    Bra skydd och tvätta ofta under vintern hjälper smile

Men de är i för sig inte alla som har tillgång till ordentliga tvätthallar och garage heller.


Sök