3725
Sök

Intercooler Nissan Skyline GTR 1995

40 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
Hejsan.
Jag ska byta intercooler och ha nya rör och dyligt.
Min GTR har 402 bänkade hästar så vill ha något som håller bra.
Ska man ha en högflödes intercooler eller ej?

Skulle gärna vilja köpa ett kit.

Någon som vet vart de finns till GTR:enHittar bara till GTS-T.

Länka gärna om ni vet något schyst.
Gärna under 5000 kr.

498 Inlägg
23 september 2013
Körde ett snabbt googlade på: Nissan Skyline GTR intercooler

http://www.ebay.com/bhp/r32-gtr-intercooler

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

1 101 Inlägg
23 september 2013
Din original intercooler håller för mer effekt än va du kör med!
Originalet är Riktgit bra faktistk! håll dig borta från de billiga kina intercoolerna som är gjorda av skit material.

Om du förmodan skulle vilja ha annat finns de Blitz, greddy, HKS mm intercoolers ute begagnat ibland som passar rakt på original fästen å slangar.

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

KHRacing
24 september 2013
Woojen skrev:
Originalet är Riktgit bra faktistk! håll dig borta från de billiga kina intercoolerna som är gjorda av skit material.

Om du förmodan skulle vilja ha annat finns de Blitz, greddy, HKS mm intercoolers ute begagnat ibland som passar rakt på original fästen å slangar.

Dock så är många kinacoolers riktigt bra. men man kan ju trycktesta dem :-9 jag laddade 2,7bar med EVOn som mest med en kinacooler modell STOR !

1 101 Inlägg
24 september 2013
KHRacing skrev:
Woojen skrev:

Dock så är många kinacoolers riktigt bra. men man kan ju trycktesta dem :-9 jag laddade 2,7bar med EVOn som mest med en kinacooler modell STOR !

Visst kan dom funka men dom har oftast jäkligt taskig passform om man ska ha modellanpassat, sen är nog meterialet att ifrågasätta. tex min Blitz intercooler som var 600x300x150 istället för de vanliga 600x300x76 alltså dubbelt så tjock, vägde i stort sätt lika mkt som alla dessa kina intercoolers (xs-power, autobahn 88 etc) då är frågan hur bra leder de materialet bort värmen när de väl blivit varmt?
Dock har ja aldrig varit med om att dom spricker smile Tror inte de är många % äkta alu i dessa kinasaker.

Original GT-R intercoolern är ju  600 x 270 x 60 å folk kör i dryga svängar 600hk med dessa utan problem

www.nogs.se
200a Projektet

40 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
Woojen skrev:
KHRacing skrev:
Woojen skrev:

Visst kan dom funka men dom har oftast jäkligt taskig passform om man ska ha modellanpassat, sen är nog meterialet att ifrågasätta. tex min Blitz intercooler som var 600x300x150 istället för de vanliga 600x300x76 alltså dubbelt så tjock, vägde i stort sätt lika mkt som alla dessa kina intercoolers (xs-power, autobahn 88 etc) då är frågan hur bra leder de materialet bort värmen när de väl blivit varmt?
Dock har ja aldrig varit med om att dom spricker smile Tror inte de är många % äkta alu i dessa kinasaker.

Original GT-R intercoolern är ju  600 x 270 x 60 å folk kör i dryga svängar 600hk med dessa utan problem

Jag har hittat ett helkitt med märket autobahn88 för 4000 kr med alla slangar, klämmor m.m
Den har måtten 610x300x100 tror du de är något att satsa på. Jag ska byta för att min som jag har är lite smått demolerad.

1 101 Inlägg
25 september 2013
Njae de tycker ja inte du ska, för 4000 får du en begagnad blitz/greddy/hks som passar rakt på original anslutningarna. som
Kolla på skyline.se å GTR.co.uk där kan du hitta bra grejjor.
Eller kollar du på en bättre begagna original, helt onödigt å byta ut den i ditt fall.

www.nogs.se
200a Projektet

Sök