2611
Sök

Ljud i S60

1 494 Inlägg
24 september 2013
#21
Hur menar du nu? Ska du bara sätta en vägg i skuffen å sen montera basarna i hatthyllan? :s Å förklara gärna exakt hur du menar med den mindre lådan, ''helt sluten''?


130 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
#22
Fjong skrev:
Hur menar du nu? Ska du bara sätta en vägg i skuffen å sen montera basarna i hatthyllan? :s Å förklara gärna exakt hur du menar med den mindre lådan, ''helt sluten''?
Alltså, först tänkte jag sätta en vägg i skuffen, typ som två rum. Men detta skulle bli för svårt att få tätt ut mot kanter osv. Så istället kan man ju bygga en sluten låda, mindre än bredden på bagageutrymmet, så den står på "golvet"

edit: Hittade nån som har gjort så som jag tänkt.

https://www1.garaget.org/archive/6/5864/17852/large_17852-220873.jpg

Bygger en sluten låda upp mot hatthyllan, lämnar lite i bredd, sen sätter nån skiva som täcker lådan och mestadels i bredd. Vill dock gärna gömma slutsteget.

Hur fäster ni som bygger i era bagageutrymmen? Vad skruvar ni fast allting i?
Senast redigerat av Lordh (24 september 2013)

533 Inlägg
25 september 2013
#23
Menar du att högtalarna som sitter i hatthyllan idag är subar?

Ja, är det inte 2st 8" basar i hatthyllan? Är nästan helt säker på det tongue

466 Inlägg
25 september 2013
#24
2 st 8 tums koaxialer är det väl i hatthyllan bak


Dahlgren
450 Inlägg
25 september 2013
#25
Varför inte bara köra 6,5" runt om med ett slutsteg,
och sedan gömma en aktiv bas under stolen/hatthyllan om du nu inte vill ha en baslåda i bagaget.
Eller så går det kanske att bygga en liten låda underhatthyllan och peta ner 2st 8" basar.
Dock så är det ju något som måste byggas på plats då plåten inte är rak,
dvs perfekt passform för att få lådan tät.
Samt så måste du dämpa hela hatthyllan och området runt om,
för det lär vibrera som satan.


1 494 Inlägg
25 september 2013
#26
Lordh skrev:
Fjong skrev:
Hur menar du nu? Ska du bara sätta en vägg i skuffen å sen montera basarna i hatthyllan? :s Å förklara gärna exakt hur du menar med den mindre lådan, ''helt sluten''?
Alltså, först tänkte jag sätta en vägg i skuffen, typ som två rum. Men detta skulle bli för svårt att få tätt ut mot kanter osv. Så istället kan man ju bygga en sluten låda, mindre än bredden på bagageutrymmet, så den står på "golvet"

edit: Hittade nån som har gjort så som jag tänkt.

http://www1.garaget.org/archive/6/5864/ … 220873.jpg

Bygger en sluten låda upp mot hatthyllan, lämnar lite i bredd, sen sätter nån skiva som täcker lådan och mestadels i bredd. Vill dock gärna gömma slutsteget.

Hur fäster ni som bygger i era bagageutrymmen? Vad skruvar ni fast allting i?
Jaha då fattar jag, fast det kommer bli en del arbete att bygga det och du kommer förlora nästan allt utrymme där bak xD



Sök