Det blev en hel dag i garaget igår, tror vi börja runt två och sluta två på natten!
Blev många skratt å lite för många öl för vissa med
Men det blev en del gjort i alla fall.
Motorrummet tog jag tag i att maskera, tog sin lilla tid men tillslut fick jag till det.
Min bror och Mr J gav sig på vänstra dörren åter igen, för den har krånglat en hel del sen vi börja med bilen.
Sen kom även en till polare och försökte spackla och slipa på sitt sätt för att se om dörren blev bättre då, men icke. Vet inte vad vi gör för fel, Tips på hur man kan spackla bäst en dörr, mest nere vid tröskeln där de vägrar ge med sig.
Dock högra dörren vare inga problem med alls, utan den flöt på bra inga problem alls.
Bagageluckan fick sig lite spackel vid ett hörn för hade nog slipat lite för mycket på ett och samma ställe ett tag, plus har även svetsat igen hålen på lemmen, så nu äre slät och jämt där. Fått kapat bort lite rost på den nedre lemmen också, ska ha på 90:ans kofångare så de kommer inte synas sen.
Men vi gjorde det för att minska att rosten inte ska sprida sig ännu mer.
Denna vecka kommer bilen få stå lite igen, jag kanske kommer måla lite saker för hand och blästra lite små delar som hör till bilen.
Här kommer de lite bilder på resultatet från igår;