1 oktober 2013
Trådstartare
Tjenare, i fredags var jag iväg till biltema och köpte färg och grejer till bilen för den skulle få ny lack nu i helgen, körde givetvis Sierran dit och den gick precis som den skulle, men iförrgår (söndag) när vi monterat ihop allt som hade lackerats så ville den inte starta när jag skulle fara hemöver..
Det som kan konstateras är ju att pumpen får ingen ström när man vrider om nyckeln, men med direkt plus så gick den, så jorden var det ju inget fel på. Provade sen att trycka på krocksäkringen men den hade inte löst ut.. Kan ju nämna att det regnade bra nog då på fredagen ner till Gävle, sen så stog bilen bara till söndag.
Efter lite mekande igår kväll så trodde jag vi löst problemet, men icke..
Till att börja med kollade jag kablarna på batteriet och dom satt ju som dom skulle och såg inte skadade ut, satte även dit jordkabeln som jag nämnde i föregående inlägg utan framgång.
sen provade vi att rucka och knacka på en massa relän, var på till slut så gick pumpen, provade att starta och den gick igång i 3sekunder sen var symptomen tillbaka...
Åkte då ca 7mil från kompisen för att hämta relän från en äldre reservdels bil jag har som också var en insprutare, men den hade ju bra 3st relän i säkringsboxen.
Det jag skulle vilja veta är, vilket relä som faktiskt är pump relät och vilken säkring som verkligen ska gå till pumpen.
Kan det vara så att det är strul med styrboxen också, eller är den fristående från detta?
Att nämna är ju också att det enda vi rörde med elen när vi lackerade var att lyfta av minuspolen när vi svetsade höger bakskärm.