2543
Sök

Opel Vectra B - 96 - Motorstop

44 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
Tjeena!

Haft en as tråkig dag idag, åkte med bilen på morgonen och den startade kanon bra, mitt i vägen stannade bilen och efter tre fyra startförsök startade bilen igen. Efter 30 min stannade bilen mitt i rundelen och samma sak efter 3-4 startförsök åkte den. Och precis innan parkeringen stannade bilen för tredje gången och 3-4 startförsök åkte den.

Kollat igenom kablarna ifall det fanns nån kabel som hade gått av eller bränt men inget fel var där!
Nu känner jag mig lite osäker på att åka med den i morgon.

Vad kan det vara för problem eller fel? PS bilen är automat.

Glömde tillägga, farsan åkte den idag och han tyckte att det lukter lite gas typ..
Senast redigerat av laithayash (1 oktober 2013)

44 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
Tänkte skriva vad det var för fel och sånt.

Fick byta relän men var samma sak att bilen stängs av, sedan fick jag byta bensinpumpare, bilen funkade kanon under 2 dagar och vart inga stop men ist för att stängs av helt så började bilen stängs av medan jag körde och gick igång igen.. big_smile

Sist kom de på att man kan koppla bilen till datorn och då var det fastgivare. Fick byta Impulsgivare (kostar runt 1300kr ny) men fixade en från Skroten för 150kr.

Bilen började rulla som det var från början, inget fel och inga flera motorstop.

Nu är den Såld.

Sök