3172
Sök

Läcker under turbon men vart? Volvo 945 -93 ftt/ltt

398 Inlägg
4 oktober 2013
Trådstartare
Ja, vi bytade turbo först till 15T då läckte de okje rött under turbon ner på motorljudet om ni vet... Sen bytade vi till en orginal turbo pch de läcker exakt på samma ställe... Rätt under
Kan de vara oljereturen? Eller den gummi runda packningen? Vet dock inte vart den sitter då om någon skulle Linna förklara bra så kan jag byta den för har alla packningar nya liggandes.
Så ja va kan de va?
Mvh

13 Inlägg
4 oktober 2013
Varför inte byta alla packningar när du ändå hade turbon nere?

105 Inlägg
4 oktober 2013
Andreas1645 skrev:
Ja, vi bytade turbo först till 15T då läckte de okje rött under turbon ner på motorljudet om ni vet... Sen bytade vi till en orginal turbo pch de läcker exakt på samma ställe... Rätt under
Kan de vara oljereturen? Eller den gummi runda packningen? Vet dock inte vart den sitter då om någon skulle Linna förklara bra så kan jag byta den för har alla packningar nya liggandes.
Så ja va kan de va?
Mvh

du har ju mest troligt 4 slangar/rör till turbon. Vatten in/ut samt olja in/ut, läcker den olja och under turbon så är det ju ganska troligt att det är returen som läcker. om nu ingen packning pajat då, men om du ändå har alla packningar varför inte byta alla så du helt säkert blir av med problemet ?

47 Inlägg
4 oktober 2013
Oljeretur brukar läcka .. !

pim_pim
4 oktober 2013
Jag klappade en snäll hest igår.

10 287 Inlägg
4 oktober 2013
Skärp dig. Det där är en millimeter från en varning.

Argumentera inte, det leder garanterat till en varning.

Göran
Moderator

pim_pim skrev:
Jag klappade en snäll hest igår.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök