Hej! det är så att jag ska bygga om en 740 nu i vinter, då undrar jag vad som exakt behövs göras för att allt ska passa till 100% vet att det finns massa tråder om grejerna jag undrar över men inte hittat någon med bra svar, så gör en egen.
Sakerna jag undrar över är då vad som behövs göras för att få detta att passa på en 740 från 80-talet:
940 bräda funkar fint har monterat det i min 740:)
Hur funkar det med mätarhus och elektronik? Känner då en elektriker så för han skulle det väll inte vara nå svårt och koppla in?
För min del var elen lätt för jag bytt tlll 940 turbo motor i min och då tog jag hela elhärvan:P men jag fick hastighetsmätaren att stämma med det mätarhuset på 740 bakaxeln:)
940 bräda funkar fint har monterat det i min 740:)
Hur funkar det med mätarhus och elektronik? Känner då en elektriker så för han skulle det väll inte vara nå svårt och koppla in?
För min del var elen lätt för jag bytt tlll 940 turbo motor i min och då tog jag hela elhärvan:P men jag fick hastighetsmätaren att stämma med det mätarhuset på 740 bakaxeln:)
Okej får se hur det blir för mig antingen om man hittar en billig 940 turbo och plocka all inredning, el och motor, eller om man bara ska köpa en instrumentbräda från 940 och sugistrimma 740ns motor , va låter bäst?
Hur funkar det med mätarhus och elektronik? Känner då en elektriker så för han skulle det väll inte vara nå svårt och koppla in?
För min del var elen lätt för jag bytt tlll 940 turbo motor i min och då tog jag hela elhärvan:P men jag fick hastighetsmätaren att stämma med det mätarhuset på 740 bakaxeln:)
Okej får se hur det blir för mig antingen om man hittar en billig 940 turbo och plocka all inredning, el och motor, eller om man bara ska köpa en instrumentbräda från 940 och sugistrimma 740ns motor , va låter bäst?
Jag gjorde det förstnämda med min 740, sen isåfall är det bara 1240 kr för att regga motorn:P
För min del var elen lätt för jag bytt tlll 940 turbo motor i min och då tog jag hela elhärvan:P men jag fick hastighetsmätaren att stämma med det mätarhuset på 740 bakaxeln:)
Okej får se hur det blir för mig antingen om man hittar en billig 940 turbo och plocka all inredning, el och motor, eller om man bara ska köpa en instrumentbräda från 940 och sugistrimma 740ns motor , va låter bäst?
Jag gjorde det förstnämda med min 740, sen isåfall är det bara 1240 kr för att regga motorn:P
Okej får se hur det blir med garage tillfällen i vinter, om ja får tag på en bra plats och motorlyft blir det första alternativet, annars blir det, det andra