3548
Sök

Ang: Hjälp med ISO kabel

111 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
Hej,

Tog ut bilens originalstereo för att ersätta med en ny enkeldin, men kontakten på nya stereon passade inte bilens kontkt så jag beställde en modellspecefik ISO på nätet. när den landade hemma så passade kontakten med bilens kontakt i ena änden men inte i stereokontakten,

Hur går jag till väga nu för att kunna koppla in stereon?

403 Inlägg
19 oktober 2013
Underlättar lite om man vet vad det handlar om.

Vilken stereo försöker du koppla in och vilket kablage har du köpt?

Vad är det för kontakter, kan vara så att du inte har iso-kontakter till stereon.

111 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
lyckas inte ladda upp bilderna här, fick dem under min profil, kolla gärna där så länge så försöker jag orda upload här också, bilden med en vit kontakt är till bilens origianl, den andra bilden visar kontakten in i stereon

stereon är en enkel Pioneer mvh 350bt

tanken var en enkel billig stereo som jag kan använde blåtand å lira spotify

403 Inlägg
19 oktober 2013
madetomeasure skrev:
lyckas inte ladda upp bilderna här, fick dem under min profil, kolla gärna där så länge så försöker jag orda upload här också, bilden med en vit kontakt är till bilens origianl, den andra bilden visar kontakten in i stereon

stereon är en enkel Pioneer mvh 350bt

tanken var en enkel billig stereo som jag kan använde blåtand å lira spotify

Kan du ta bild på kontakten ut från stereon? Borde vara iso, men det verkar det inte vara.

En annan lösning är ju att antingen klippa alla kablar och koppla in dom i iso-adaptern. Men borde gå att fixa så du får iso ut från stereo. Alla pioneer jag har monterat har det följt med iso-kablage.

Edit: kollade igen och verkar som det är iso från stereon. Så kopplar helt enkelt ihop adaptern med kabeln från stereon.
Senast redigerat av Carl7 (19 oktober 2013)

111 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
ligger bild i albumet nu,  tack för att du tar dig tid!

403 Inlägg
19 oktober 2013
madetomeasure skrev:
ligger bild i albumet nu,  tack för att du tar dig tid!

Menade på själva kabeln som är till stereon.

Men det verkar som det är iso på själva kabeln. Så du kopplar in original kabeln till stereon och sen kopplar du in adapter kabeln i den. Det går inte sätta dom fel.

111 Inlägg
19 oktober 2013
Trådstartare
haha, ja satan,  hajjade inte att det var en adaptera haha, ojoj, nu får jag bimbostatus, men den tar jag, för jag är så jävla nöjd att du hjälpte mig :-)

dagen är räddad!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
19 oktober 2013
Helt rätt.

Det går såhär: Bilens standard --> ISO-standard --> Enhetens kontakt.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

152 Inlägg
21 oktober 2013
Men shit...

Vilken bimbo som inte kan koppla ihop enkla kablar  roll

*Det är ok, han kan ta det, det är också ett skämt*

Sök