2715
Sök

Volvo 855 t5 2,0 grundladd.

10 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
tja!    jag har sökt länge efter en beskrining hur man ställer in grundladd på min 855a men inte hittat nått så skulle vilja att nån gör  beskrivning i flera steg  till mig så jag fattar nått. att jag ska koppla ur magnetventilen har jag fattat att man ska göra, och sen skruva på wg staget men sen då ?. detta är min första turbobil. jag misstänker att förra ägaren har pillat på staget då den laddar 0,8 orginalchip och ett svajande laddtryck.   och en fråga till. jag satte i ett steg 3 chip och bilen gick som ett skott men laddade på tok för mycket 1,4bar och spikade. tack på förhand .

Forummoderator
26 341 Inlägg
20 oktober 2013
En sökning och jag fann denna tråd som berättade allt om inställning av grundladdtryck:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=208974

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

10 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
har varit in och kollat på den redan som jag skrev när jag starta ... man jag är trögare än så ... när jag har rykt sladden till MG ska jag köra motorn på tomgång under tider jag skruvar eller måste jag stänga av den efter varje varv? ett varv ska väll ge runt 0,1bar ?

Forummoderator
26 341 Inlägg
20 oktober 2013
storochstark skrev:
har varit in och kollat på den redan som jag skrev när jag starta ... man jag är trögare än så ... när jag har rykt sladden till MG ska jag köra motorn på tomgång under tider jag skruvar eller måste jag stänga av den efter varje varv? ett varv ska väll ge runt 0,1bar ?

Att stänga av om du ska skruva under huven är ju en rekommendation ja.
Och för att sedan verkligen kunna mäta trycket så är ju en provtur nästan ett måste.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

10 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
okej tack för svar..

10 Inlägg
20 oktober 2013
Trådstartare
jag fick laddet till 0,4 bar men den laddade enå 0,85 sen.. och med chippety går den upp till 1,4 och hackar som satan .

159 Inlägg
10 november 2013
Vad kör du för soppa i bilen, tändkablarna brukar va känsliga ska bytas ganska ofta jag hade 2.0 t V70-98 jag byter mina tändkablarna varje vår inga problem laddar 1.5-1.6 bar och 98 oktan med 16 t bsr chip kört så i 5 år provade och byta ut min billiga autogagemätare i bilen till autometer  psi mätare 19 psi laddade den ca 1.3 bar så ca 0.2-0.3 felvisning av autogagemätaren om nu autometern stämmer den går riktigt bra bilen iallafall skulle gissa på ca 250 -260 ärliga hp

fredde

10 Inlägg
20 november 2013
Trådstartare
nu fungerar det som det ska med laddtrycket men nu hackar den bara på 2an och laddar 1,2 1,2 bar får inte pall med problemet känns meningslöst nu. jag har provatt allt tändsystem och rubbet. jag tankar 98oktan

SNÄLLA HJÄLP

551 Inlägg
20 november 2013
storochstark skrev:
nu fungerar det som det ska med laddtrycket men nu hackar den bara på 2an och laddar 1,2 1,2 bar får inte pall med problemet känns meningslöst nu. jag har provatt allt tändsystem och rubbet. jag tankar 98oktan

SNÄLLA HJÄLP

När jag hade min 850 så hade jag problemet med att den högg till i 2an 3an och 4an när man hade fullt laddtryck, den var chippad och laddade 1.2bar också, det försvann helt när jag bytade fördelarlock, rotor. Passade även på att byta till platina stift, vet inte vilket av de som löste problemet men bilen gick bra efter att ha bytat delarna. Läste att tändkablarna är känsligt på dessa också, kolla NOGA efter sprickor i dom. Speciellt längst nere vid stiftet, det  gummit brukar vara sprucket.
Vacuum slangar har du kollat också va? Där e ett antal som går lite krångligt som brukar bli hål på vilket kan resultera i samma slags problem.. har du kollat felkoder?

You can't B serious, oh K

10 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
tack för svar.... jag ska kolla en extra gång. jag ska kolla felkoder till veckan.

Sök