Uppdatering igen. Hade ett par vänner över i veckan och filade på bilen och prata skit som vanligt. Framskärmarna blev av med en del spackel mm och fick sig lite ny plåt på diverse ställen, skall spacklas och grundas i veckan som kommer. Nya dörrsidor mm sågades till i veckan med. Kapade hål för gångjärnen i bakluckan och provmonterade den, skall in på lite justering. Sen har det dykt upp lite paket med. Nya kabelhärvan till motor+låda :-) Och en låda från Norins med nya huvgångjärn mm
Hepp, skärmarna renslipade sedan riktade och klara för grundning. Sofforna rensade för blästring och lack. Sedan iväg för ny stoppning och skinn. Nya dörrsidor mm Motorn nylackad :-) Kommer mera under/efter helgen. Ps Någon som kommer till Västerås på veteranmarknad imorgon?Ds / Putte
Äntligen en liten update. Inte mycket tid över att klänga vid datamaskinen. Fått tillbaka en massa detaljer efter behandling, mycket trevligt. Stort tack till Jonnev här på Garaget. Så mycket snyggare än gulkromaterat tycker jag (förlåt farbrorbozze) Målat stommarna till soffor mm. Nya skivor till ryggstöd?baksäte. . Mvh Putte
Från det ena till det andra. Jag köpte ju bilen isärplockad och det snabbaste sättet att få reda på något brukar ju vara att slänga ut en fråga här. Hur ser clipsen till invändiga fönsterramarna ut? Samma fråga om standard värmereglage? Tacksam för svar. Mvh Putte
Ser riktigt bra ut Berätta gärna hur wiren passa till bakluckan. Bytte den ena på min men det visade sej att den va lite längre än originalet =/
Lovar att återkomma om det. Såg att nomad/wagon har olika, du kanske fått fel? / Putte
Inte en aning vilken modell den va till... den följde med när ja köpte det. dom är ju sådär roliga att byta med =/ Får fixa nån distans att hänga på wiren så det stoppar lite tidigare.
Ok det är de byglarna alltså, finns inte ett enda hos mig :-(. Är det bara clips nertill, och sedan skruvat direkt i plåten upptill? Hur sitter clipset fast? Många frågor blir det. / Putte
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 526 Inlägg
26 februari 2014
LOOSER skrev:
Ok det är de byglarna alltså, finns inte ett enda hos mig :-(. Är det bara clips nertill, och sedan skruvat direkt i plåten upptill? Hur sitter clipset fast? Många frågor blir det. / Putte
Vet ju egentligen inte vad du tänkte på, men ja dom här sitter i nederkant av sidorutornas ramar fram&bak , hur de är på skåpet på din vet jag inte? Men du har två 6mm hål med 2cm mellanrum där dessa ska sitta, finns att köpa nya tror jag. Kan visa med foto nån dag. Är det fasta rutor vid baksätet på din?
Senast redigerat av farbrorbozze (26 februari 2014)
Yes, fasta rutor tyvärr. Jo jag menade de clipsen som man skruvar fast plåtramen innanför sidorutorna. Någon som har ett värmereglage till övers? / Putte
Långt mellan uppdateringarna nu, men nu är det jobbigt. Känns som jag öppnat ett pussel med 1000 delar i en vindtunnel :-( Men va fan inte ge upp ännu. Passar på att tacka diverse forumdeltagare för info och goda tips och uppmuntran, det värmer. Lite roligt händer iallafall, karossen går iväg på fredag för lackering :-D. Fälgarna som jag beställde och betalade i november skall äntligen ramla in på måndag. Däcken redan hemma. 245/40-20 med vulkad däcksida, mumma. Chassiet på väg att sättas ihop. Här designas klädsel. Kommer givetvis ny uppdatering efter lackeringen.