2833
Sök

Bestulen på allt.

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
9 juni 2005
Trådstartare
Ja vad ska man säga... Fattar inte att folka inte kan skilja på mitt eller ditt... Kom till garaget förut och upptäckte att det har varit inbrott... Och vad saknades då? Alla mina stereo saker. + att min CD/Skärm var i 2 delar... Så dom fick med sig sager för nästan 30.000:- och så bröt dom sönder min cd som kostade ca: 10.000:- Dom som var in visste exakt vad dom skulle ta.. För fullt med andra värdegulla sager rörde dom inte.. Som tex nya verktyg, mina 18", min intercooler osv... Ja vi får väl se om det kommer fram vilka som gjorde det.. Jag har nämligen utfärdat en belöning på tipps som leder till gripande...

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

Fotograf
183 Inlägg
9 juni 2005
hoppas du har kvitto på allt, ifall du får tbx nått från försäkringen, om du hade sånt?! smile

Dom jävla svinen som inte kan skilja på "mitt & ditt"...

378 Inlägg
9 juni 2005
Trådstartare
Yepp.. Har alla kvitton kvar.. Jag har även satt in dom i en pärm..

Mycket ljud är lagomt.

Fotograf
183 Inlägg
9 juni 2005
ok, hoppas du får ut nånting iaf.
man ska helst inte lägga upp bilder+info på vad man har för stereo grejer på sånna här sidor, finns massa tjuvar här inne och på andra likande sidor, kryllar av sånna idioter!

378 Inlägg
9 juni 2005
Trådstartare
Mjo. Men det var nog någon som jag kände för dom visste exakt vart i garaget dom skulle gå..

Mycket ljud är lagomt.

Fotograf
183 Inlägg
10 juni 2005
tyvärr är det rätt ofta så, därför jag försöker undvika visa vissa polare som jag vet håller på med skit , var min bil står parkerad hmm fan blir jag av med mina grejer nån dag då jävla är de "kompisarna" som får skiten först, bett dom hålla sig ifrån våra bilar iaf.
aldrig kul och anklaga på nån lr några heller för nått, kan bli dålig stämning då hmm

49 Inlägg
13 juni 2005
Bästa är eget garage med kamera övervakning smile

Fotograf
183 Inlägg
13 juni 2005
nu när vi flyttar ska jag installera eget övervakningssystem så jag ser allt runt om kring min bil smile då jävla den som rör min bil , Nackskott! wink

378 Inlägg
27 juni 2005
Trådstartare
Idag så fick jag beskedet ifrån mitt försäkringsbolag.. Där kan det fan inte stå rätt till i huvudet.. Det här fick jag.

37.050:- Men så skulle det väl dras lite saker...

Värdeminskning: 19.800:-
Självrisk:       7.400:-
Kvar till mig:   9.850:-

Det var ingen dålig värdeminskning på mindre än ett år.
Och självrisken var ju ganska hög oxo..

Mycket ljud är lagomt.

Fotograf
183 Inlägg
27 juni 2005
ajdå de lät inte bra, hoppas allt löser sig till slut iaf.
försök va mer anonym om va du har för grejer i bilen smile

378 Inlägg
27 juni 2005
Trådstartare
Ja här i hagfors vet dom mesta vad jag hade.. Men det är ju ett såpass litet samhälle. Men det var inte många som visste vart bilen är förvarad. Men jag vet till 99% vem som har tagit sakerna.. Så jag väntar på att feta farbror blå ska få tummen ur och göra något.. Fast det är väl inte så lätt för gamlingarna.. (medelåldern är 55+ på poliserna här).

Mycket ljud är lagomt.

Moderator+
1 081 Inlägg
27 juni 2005
Pi skrev:
Idag så fick jag beskedet ifrån mitt försäkringsbolag.. Där kan det fan inte stå rätt till i huvudet.. Det här fick jag.

37.050:- Men så skulle det väl dras lite saker...

Värdeminskning: 19.800:-
Självrisk:       7.400:-
Kvar till mig:   9.850:-

Det var ingen dålig värdeminskning på mindre än ett år.
Och självrisken var ju ganska hög oxo..

Säker på att prylarna var mindre än ett år? Drygt 53% värdeminskning låter väldigt extremt på första året. Rätta mig om jag har fel men 30% brukar väl vara normalt att dom räknar på första året på tex bilstereo osv? Men det kanske skiljer mycket mellan olika bolag. Samt att det kanske är annorlunda på försäkring på en fastighet och bilen.

Nåja riktigt jävla surt hur som helst. sad

mvh

Vem jag?

378 Inlägg
27 juni 2005
Trådstartare
Enda saken som ver äldre än ett år var en av basarna.. Den köptes i maj förra året så. 30%? Jag har hört 10%.. Men som sagt det var mycket för mig..

Mycket ljud är lagomt.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
27 juni 2005
Tänk på att du inte måste acceptera försäkringsbolagets beslut direkt, argumentera att den värdeminskningen inte är rimligt osv.

Dom kommer ju alltid med mer lr mindre skambud till en början så det går att få upp ersättningen om man snackar rätt.

- Time Attack -

Jag är inte bara skåning, jag är dryg åxå...
110 Inlägg
27 juni 2005
Jag hade ingen värdeminskning alls första året. För ett jädra väsen med försäkringsbolaget och hjälper inte det sen så BYT försäkringsbolag.

Kör Audi R8 V10 Spyder samt Audi A6 TDI 2013 å Frugans Audi A4 TDI 2009
www.DperssonBilrekond.se

Moderator+
1 081 Inlägg
27 juni 2005
Pi skrev:
Enda saken som ver äldre än ett år var en av basarna.. Den köptes i maj förra året så. 30%? Jag har hört 10%.. Men som sagt det var mycket för mig..

Jag är inte alls säker på 30% men runt där är det nog. Det är defintivt mer än 10% första året iaf, andra, tredje året låter dock 10% kanske mer rimligt.

Men ta upp saken med ditt försäkringsbolag iaf, det är ju alldeles för lite du får tycker jag. Skulle aldrig accepterat det om prylarna är såpass nya.

mvh

Vem jag?

378 Inlägg
27 juni 2005
Trådstartare
Jag ska ringa och bråka med dom direkt imorgon bitti.. Om det inte funkar så fluttar jag försäkringarna som jag har på mina bilar (3st). Och så har mina föräldrar lovat att de ska göra samma sak.. Då förlorar dom 4 bilar 1 lastbil och 1 hemförsäkring.. Hoppas att det hjälper..

Mycket ljud är lagomt.

Administratör
2 978 Inlägg
27 juni 2005
Fan va jag lider med dig,  men som nån sa man kan "pruta uppåt" med försäkringsbolagen i regel så ligg på o försök få upp värdet till det dubbla minst, jag menar vad är det för ide o betala 7000 o få 9000, helt ointressant,
försök att inte vara otrevlig i alla fall inte förens du är 100% säker på att dom inte ändrar sig wink

En kopp av den svarta såsen...

Scania, javisst.
237 Inlägg
2 juli 2006
Jag och min kompis köpte varsin bilstereo för 129euro med tillhörande högtalare 6"9or två stycken som vi monterade i våra båtar. Det var ju förståss så att man ville skryta lite om det och vi var ut och festa lite i dom nu och då. sen efter två veckor så har förbanna kompisens stereo blivit stulen ur båten!! och det värsta är att det var i en hamn som inte alltför många besöker varje år. en liten strandremsa med en brygga vid. och dom hade bara slitit upp kapellet och tagit endast stereon. inte högtalare eller nån bensin eller nåt. min kompis polisanmälde saken eftersom det fanns tydliga spår på sittbettan av et par skor. men tyvärr så fick han inte ut nåt på hemförsäkringen eftersom den inte täcker saker som är värt mindre än 150euro. Men det känns ju fittigt som tusan om man ska måsta börja ta hem saker från ett så pass okänt ställe.

180 Inlägg
2 juli 2006
faaan va tröligt men hoppas att f-bolaget ändrar sig pga försäkrings flytten tongue

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

Sök