3561
Sök

Moraliskt rätt att göra abort i 7:de månaden?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
11 november 2006
Visst är det mord.... men man vet ju inte vad omständigheterna är? farssor som dragit osv.. osv.. dom kanske inte har några pengar alls osv osv ... im sure they have they reasons

Bmw osv..

178 Inlägg
11 november 2006
är för abort när det fortfarande är en slemklump. men när det blivit en liten individ med armar, ben och små söta fingrar. då däremot, är det inte okej nånstans.
nu kommer jag aldrig sitta i den sitsen, och hoppas jag aldrig ens behöver komma i närheten av att måsta ta ställning i nåt sånt. men som jag känner nu så är en sen abort detsamma som att beröva sitt barn livet.

185 Inlägg
11 november 2006
Fy fan! Det va riktigt JÄVLA sjukt!

331 Inlägg
11 november 2006
Det är mord om man gör abort vid 7 månader...Om man har blivit gravid på ett oönskat sätt så borde man ju göra det tidigare! Är ju svårt att undgå att man blivit gravid.
Inte vill man va gravid i 7 månader, ta död på barnet och sen föda fram det. Usch..det är bara motbjudande...så jag håller med ovanstående. Det är sjukt!

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
12 november 2006
Det är varken bättre eller sämre än att göra abort i första månaden eller vilken månad som helst. Man tar kål på ett blivande liv, och det bör man stå för om gör det valet. Lika illa när man än väljer att göra det, konsekvenserna blir ju detsamma oavsett vilket.

För övrigt tycker jag det är upp till var och en, har man samvete nog att ta det steget, så fine.

383 Inlägg
12 november 2006
är för abort när det fortfarande är en slemklump. men när det blivit en liten individ med armar, ben och små söta fingrar. då däremot, är det inte okej nånstans.

håller med där...sen tror jag att ett barn klarar sej alldeles utmärkt med bara en  förälder...förhoppningsvis får barnet växa upp med en plastpappa/plastmamma utöver sin biologiska förälder.

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

12 086 Inlägg
12 november 2006
Lite svårt de där.. själv resonerar jag att sålänge fostret är i magen är de inte en människa.
Låter jävligt kyligt.. svårt o förklara.. dessutom är jag kille så har kanske lite dålig koll på de där. Men att ta livet på ett foster o sedan föda ut, ett foster som är i stortsätt fullskaligt känns ju inte bra.. jag vet fkt inte vad jag tycker.

Kan man inte adoptera bort barnet ist? Känns ju moraliskt bättre om man ändå inte kan ta hand om barnet. För att föda ett barn och uppfostra vid sin sida utan att man vill blir ju helt fel om något.

Maizer
12 november 2006
Jag är helt klart för abort för de som vill göra det och kanske behöver det, men 7:e månaden.. Jag är född 1 månad för tidigt och det är ju liksom inga problem, är väl nästan så barnet förstår vad som händer.. sad Bättre att adoptera bort det..

Sök