2536
Sök

Moraliskt rätt att göra abort i 7:de månaden?

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
10 november 2006
Trådstartare
Alltså jag är för aborter men de finns ju faaan gränser..
De här liknar jag nog mer vid mord än abort.....

http://www.expressen.se/index.jsp?a=735006

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
10 november 2006
Hmm,ja,får nog hålla med.Även om jag inte är i en position att kommentera aborter just nu så verkar d ju helt stört.

Stolt far till Freddy 18/12-08

173 Inlägg
10 november 2006
Det är svårt att dra gränsen nånstans. Är också för abort, men jag håller med dig om att det faktiskt är ett "mord" eftersom barnet är "mycket" levande i sjunde månaden. Finns ju barn som har födds två månader för tidigt och överlevt.

Jävlar va svårt det var att ta ställning här alltså ... en riktig tankeställare. Om det nu är ok, är det inte lika tillåtet att kallblodigt mörda ett nyfött barn direkt efter förlossningen då?

Vart går gränsen?

2 123 Inlägg
10 november 2006
Håller helt med Ostsåsen på ett sätt men inte på ett annat.
Tänk om Mamman inte har råd att ha barnet och addopterar bort det ? Tänk om Mamman inte vill ha barnet och därmed inte älskar det ?
Man kan se det från olika vinklar fast jag tycker nog också det är mord.

173 Inlägg
10 november 2006
Fredrik.Gustavsson skrev:
Tänk om Mamman inte har råd att ha barnet och addopterar bort det ? Tänk om Mamman inte vill ha barnet och därmed inte älskar det ?

För det första så tog jag aldrig ställning i någon fråga. För det andra så gäller det inte adoption utan abort. Ganska olika saker ...

mvh Fredric
Senast redigerat av Ostsåsen (10 november 2006)

2 123 Inlägg
10 november 2006
Ostsåsen skrev:

För det första så tog jag aldrig ställning i någon fråga. För det andra så gäller det inte adoption utan abort. Ganska olika saker ...

mvh Fredric

Du tog visst ställning eftersom du skrev "det är faktiskt mord".
Och det jag menar är att det är fel att föda barnet om man inte har råd och dörmed adopterar bort det. Finns så många andra barn som behöver nya föräldrar.
Det viktigaste är väl att Mamman älskar barnet, jag skulle iaf inte vilja ha en mamma som inte älskade mig som liten.
Så adoptering och barn hör visst ihop och är inte helt olika.

173 Inlägg
10 november 2006
Ostsåsen skrev:

mvh Fredric

Du tog visst ställning eftersom du skrev "det är faktiskt mord".
Och det jag menar är att det är fel att föda barnet om man inte har råd och dörmed adopterar bort det. Finns så många andra barn som behöver nya föräldrar.
Det viktigaste är väl att Mamman älskar barnet, jag skulle iaf inte vilja ha en mamma som inte älskade mig som liten.
Så adoptering och barn hör visst ihop och är inte helt olika.

Ok, du menade så. Ja, då förstår jag dig och håller med fullständigt. Man ska inte föda ett barn som inte kommer bli omtyckt och behandlat väl.

Ursäkta om jag verkade grinig med mitt andra inlägg, det var inte syftet och det är jag inte heller.

mvh Fredric

9 108 Inlägg
10 november 2006
Jag är för abort och tycker inte det är mord även om det gått såpass långt, men det är helt klart moraliskt fel. Har man inte kunnat bestämt sig tidigare för abort så får man nästan stå sitt kast..
Hade varit bättre att föda barnet och adoptera bort det när det gått så långt.

5 Inlägg
10 november 2006
men om mamman inte klarar av ett barn, så borde hon (och partnern) vara extra noga med att inte få barn... och om man blir gravid iaf så ska man ju göra abort så tidigt som möjligt! Sjunde månaden e kanske lite sent för abort...

Ja, sålänge jag har kul så...

273 Inlägg
10 november 2006
MilleN skrev:
Jag är för abort och tycker inte det är mord även om det gått såpass långt...

7:e månaden? Inte mord?
Men om hon först hade fött ut barnet och sedan slagit ihjäl det då?

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
10 november 2006
Gulleman skrev:
men om mamman inte klarar av ett barn, så borde hon (och partnern) vara extra noga med att inte få barn... och om man blir gravid iaf så ska man ju göra abort så tidigt som möjligt! Sjunde månaden e kanske lite sent för abort...

Jag tror faktiskt att man klarar av det när det väl gäller.Man kanske känner att det känns rätt när man får veta att det ska komma en liten knodd om 9 månader,men när det närmar sig så får man lite kalla fötter.Men sen när det lilla livet väl har kommit ut så tror jag (eller vill jag i alla fall tro) att om man verkligen vill så kommer man att klara det.

Stolt far till Freddy 18/12-08

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
10 november 2006
Trådstartare

fast de är väl bättre att adopetera bort de eller kanske komma på att man inte ka n ha barnet innan?
i 7 de månaden liksom, oj ja ska bli mamma om två måndaer och de jag ha ja inte råd me.. eehhh?

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

9 108 Inlägg
10 november 2006
Peacerich skrev:
MilleN skrev:
Jag är för abort och tycker inte det är mord även om det gått såpass långt...

7:e månaden? Inte mord?
Men om hon först hade fött ut barnet och sedan slagit ihjäl det då?

En jäkla skillnad.

Inte mord, men fruktansvärt etiskt och moraliskt fel. Som jag sa, bättre att föda det och adoptera bort. Men är det inte fött är det inte mord enligt mig.

873 Inlägg
10 november 2006
Det är ju sjukt ansvarslöst.

Varje gång jag läser något sådant här tänkar jag att det borde vara liscens på att skaffa barn.

Hur sjutton kan man vara gravid i 3-4 månader utan att märka något?
Är man över tiden mer än ett par veckor bör man i allra minsta fall göra ett hemgraviditets test.

Don't get mad, get even.

2 123 Inlägg
10 november 2006
Eliza skrev:

fast de är väl bättre att adopetera bort de eller kanske komma på att man inte ka n ha barnet innan?
i 7 de månaden liksom, oj ja ska bli mamma om två måndaer och de jag ha ja inte råd me.. eehhh?

Jo men folk i Danmark har råd, har man råd att göra en abort för 35k har man råd att föda upp ett barn, bättre att låta väldigt fattiga barn som kanske dör få nya föräldrar.
Det viktigaste är att Mamman älskar barnet för råd har hon iaf, det är inga Danska uteliggare vi pratar om.
Det är ansvarslöst av vuxna människor att inte använda skydd men för tonåringar är det en annan sak. Dom förstår inte att man hur lätt som helst kan bli gravid.
Jag säger som jag sa innan, man kan se det från olika vinklar och visst måste du hålla med om att barn som kanske dör är viktigare än Danskens barn som ändå hade klarat sig hemma.

Maskinförare
1 163 Inlägg
10 november 2006
tjaa, knepig fråga de där... får en att fundera.. själv tycker jag hon skulle adopterat bort barnet isf om hon är så långt över tiden.. För de är ju helt klart mord eller dråp.. kan inte gränserna där emellan.. men nog är de fel att i 7:e månaden döda barnet..
och "Fredrik.Gusfavsson".. vissa tonåringar har koll på sånt, dra inte alla över samma kant..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Lada-missbrukare
566 Inlägg
11 november 2006
Vill inte starta värsta grälet med nån nu, bara så ni vet. Men MIN åsikt e att abort e jämställt med mord..
Enda orsaken till abort enligt mejj e nog vid våldtäkt.. Vem vill föda om man blivit med våld tvingad???
Jag tycker att hela grejjen handlar om ansvar.. Ska man hålla på med "ni-vet-vad" så ska man väl ha på klart hur man vill ha det... Vill jag ha barn eller vill jag inte? E jag redo för nåt sånt.. Barnfödandet har enligt mejj inga kopplingar till konsumentsskyddslagen..(så att man får returnera varor vid missnöje)

Vet att jag nu kommer at bli hatad å helt påhoppad, men hör upp!! Detta e MIN åsikt...Alla tycker vi olika..
Senast redigerat av Lada Tuning (11 november 2006)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

9 108 Inlägg
11 november 2006
Lada Tuning skrev:
Vill inte starta värsta grälet med nån nu, bara så ni vet. Men MIN åsikt e att abort e jämställt med mord..
Enda orsaken till abort enligt mejj e nog vid våldtäkt.. Vem vill föda om man blivit med våld tvingad???
Jag tycker att hela grejjen handlar om ansvar.. Ska man hålla på med "ni-vet-vad" så ska man väl ha på klart hur man vill ha det... Vill jag ha barn eller vill jag inte? E jag redo för nåt sånt.. Barnfödandet har enligt mejj inga kopplingar till konsumentsskyddslagen..(så att man får returnera varor vid missnöje)

Vet att jag nu kommer at bli hatad å helt påhoppad, men hör upp!! Detta e MIN åsikt...Alla tycker vi olika..

Inse hur många liv på unga människor som 'räddats' med hjälp av abort. Det är ju en ekonomisk fråga också, tänk på barnet.

edit: ja jag vet att det är din åsikt wink Barnet måste hur som helst alltid komma i första hand.
Senast redigerat av MilleN (11 november 2006)

FreddeK
11 november 2006
själv tycker jag att det inte är försvarbart att göra abort om man inte blivit våldtagen eller att barnet är fysiskt psykiskt skadat!
Annars finns det kondom eller p-piller eller så får musan knipas igen och snoppen knytas knut på!

273 Inlägg
11 november 2006
Lada Tuning skrev:

Håller med dig till 100%

¤¤¤Smaken är som röven, klöven¤¤¤
¤¤ Kommentera gärna min bil ¤¤ http://www.youtube.com/user/Mr4ndersson

Sök