Långtids projektet som det antyder långtids projekt. I bästa förmåga å plånbok. Kolla gärna in min blogg med bilder. Skriv gärna tips mm, mottages tacksamt
Ska snar ut till garaget å fota lite. Funderar på hur jag ska dra fläktremmen för att det ska bli bra Men jag återkommer med bilder. Sen får ni gärna komma med tips, förslag mm
Skulle behöva lite hjälp här. Den första bilden visar generatorn på sin ursprungliga plats. Men den får inte plats i motorrummet. Så jag tänker sätta den på andra sidan, som är original plats för äldre motorer till denna bil. Den undre bilden. Men då blir bekymret fläktremmen. Vilket är det bästa sättet att dra den. Behövs det extra stödhjul. Behöver inte bry oss om hur remmen ska spännas. Generatorn är gjord så att den går att flytta så remmen spänns
Den sista bilden visar att generatorn är för långt bak. Remmen kommer inte att kunna snurra runt på allla hjulen som den ska. Finns det en annan generator som kan tänkas passa, typ som har längre axel elr sitter längre fram på fästet
Tjoho, inte mycket idag. Inköpt en hylla till garaget Så det blev lite mindre saker på golvet. Städat undan en massa saker. Blir lättare sen när man ska lacka
I brist på bläster, stål borstat en massa prylar i dag. Så som pedalställ, vakumbromsen, värmepaketet mm mm. drog även över växelådan med stålborste. Så snart kan man arbeta med vita handskar
Tjao, inte mycket nu. Men har plockat fram kabelstammen till bilen. Spikat upp den på en lång planka. Rensa byta ut slitna ledningar å även byta en del till kablar till grövre area. Vet att det finns väldiga spännings fall lite överallt i bilen. Jag har en annan bil å jämföra med, så jag vet. Kan ju vara typ sätter på fläkten, då blir instrument belysningen svagare .