Då jag tydligen "kapat" tråden och är sne för billigare alternativ och all möjlig annan skit jag gjort mig skyldig till när jag påpekat dom stora säkerhetsbrister som finns vid användande av 600LBS!! fjäder och original topplagring så har jag valt att ta bort mina inlägg.
Saker som jag diskuterat har varit ur ett säkerhets syfte varpå jag påpekat bristerna i konstruktionen.
detta var tydligen ett mkt känsligt ämne,ber om ursäkt för detta.
Men efter som ingen annan kan informera köpare/Byggare om denna information,gjorde jag ett försök.
ALDRIG PÅPEKAT ELLER SAGT ATT DETTA INTE FUNKAR ELLER ATT RÖRENA SOM ANVÄNDS INTE GÅR ATT ANVÄNDA!
UTAN ENDAST DISKUTERAT ANVÄNDANDET AV 600LBS OCH ORIGINAL TOPPLAGRING!
Och min EGEN uppfattning om det tunna materialet i "rören"
Denna Set up funkar mkt bra, med tex 375lbs fjäder.
Synd att detta skulle missuppfattas så grovt!
Allt som jag skrivit har varit i säkerhets syfte!
Då säkerheten går först,ALLTID!
Som jag skrivit i VARJE inlägg!
Vad anbefaller dyra/billiga alternativ ligger detta inte alls i mitt intresse över huvud taget!
Då jag jobbar med principen att en produkt ALLTID skall vara anpassad för bästa säkerhet på alla punkter och användningsområden!
Och att fler kanske borde göra de...
Sedan att JAG som egen person delar med mig av tips angående säkerheten på vissa punkter har inget med den kommersiella marknaden varpå produkterna finns att göra ÖVERHUVUDTAGET!
Då detta tydligen betraktats på detta vis!
Som avslut vill jag än en gång säga att det diskuterade ämnet var 600LBS på ORIGINAL TOPPLAGRING,via mig som privat person och byggnads herren.
Så detta står klart.
Och återigen, tänk på säkerheten, ni är inte ensamma på vägar och tävlingsbanor, bygg och ha skoj!
Sundin Power - När dina hästar inte räcker till!
Vi har dina delar till volvo och saab!