Haha, någon som är ivrig och rastlös Jag funderade på en likadan vinge/läpp till min. Men tror inte riktigt den kommer passa in i "stuket" jag är ute efter. Samma gäller tex facelift strålkastarna. Tror dom gamla passar bäst på min
Men vingen/läppen passar nog in på din Ser bra ut ännu iaf
Haha, någon som är ivrig och rastlös Jag funderade på en likadan vinge/läpp till min. Men tror inte riktigt den kommer passa in i "stuket" jag är ute efter. Samma gäller tex facelift strålkastarna. Tror dom gamla passar bäst på min
Är alltid rastlös hahah fast det är inte ofta man gör nått med bilen för att bota det tyvärr, stämmer nog bra fast det är bara att testa dig fram , hahah sprang ut och kikade igen hur det blev fast dock då med pannlampa och synade mitt jobb noga haha
Senast redigerat av T-Airaksinen (29 januari 2015)
Är alltid rastlös hahah fast det är inte ofta man gör nått med bilen för att bota det tyvärr, stämmer nog bra fast det är bara att testa dig fram , hahah sprang ut och kikade igen hur det blev fast dock då med pannlampa och synade mitt jobb noga haha
Känner igen det där. Haha, kung
(synd att det inte finns "tumme upp" ikon)
Ja vafan man är som en unge på julafton man ska ha allt på en gång, jag ska göra allt på samma gång och helst ska det sitta på bilen sekunden efter haha
Känner igen det där. Haha, kung
(synd att det inte finns "tumme upp" ikon)
Ja vafan man är som en unge på julafton man ska ha allt på en gång, jag ska göra allt på samma gång och helst ska det sitta på bilen sekunden efter haha
Hahahah Om man ändå kunde ha det så. du får knäppa med fingrarna och hoppas på det bästa Knäpper du tillräckligt många ggr så kaaanske det funkar, men lovar inget
Hahahah Om man ändå kunde ha det så. du får knäppa med fingrarna och hoppas på det bästa Knäpper du tillräckligt många ggr så kaaanske det funkar, men lovar inget
Hahah det måste jag prova, När man börjar få skavsår på fingrarna är det ett täcken på att det inte fungerade?
Senast redigerat av T-Airaksinen (29 januari 2015)
Hahah det måste jag prova, När man börjar få skavsår på fingrarna är det ett täcken på att det inte fungerade?
Nu kommer det lite bilder på vad som gjorts/görs i helgen
Med att bilen var inne i garaget och tills att motorn var ur bilen var på 3h, för att vara första gången med att få ur audimotor så är jag nöjd , Ska dit senare idag (söndag) och flytta över lite prylar som fattas på nya motorn såsom generator koppling/svänghjul, turbo och grenrör, och lite krimskrams och göra snyggt med kablar osv . Motorn åker inte i idag då jag behöver en motorkudde då den andra var lite små sliten.... men nästa helg åker den i och förhoppningsvis startar bilen denna gång.. Wish me good luck
bilen har precis blivit bogserade hem till bror mins garage, här är den påväg in i garaget
Uppe på pallbockar och fronten och kylare/ic är borta
Märkt upp alla kablar och slangar osv
Sista bulten till lådan sen äre dags att lyfta ur
På g ur
Där var motorn ur då Vet dock inte vad brorsan gjorde i bakgrunden med min kopplings lamell haha
Senare på kvällen efter lite käk så åkte vi med brorsans vinterpulka och hämtade nya motorn och kasta in den i bagageluckan och åkte till macken och tvättade av den ordentligt innan den ska i, Lastat och klart
Tvättdags Dock ingen bild ännu på motorn när den är ren men de kommer
Nu är motorutrymmet lackat och klart och skruvat tillbaka alla grejer innan motorn ska i, tror nog kablarna kommer gömma sig bra mycket bättre nu än innan
Senast redigerat av T-Airaksinen (1 februari 2015)
Jaa det är klart, roligare när det går fort men man får inte har för bråttom då brukar det gå åt helvete, bättre att ta det i lungt tempo så allt blir ordentligt gjort
Sådärjaa nu kom jag precis hem ifrån garaget, har flyttat över alla grejer från gamla motorn till nya, flyttade även över de lackade detaljerna
Här är båda motorera på bild, den nya är till vänster men byter ut alla rostiga delar på den från den gamla motorn
Här var allt överflyttat och provmoterade turbo och nya downpipen som syns på bilden så är blocket målat också Beställde även en ny motorkudde och en packbox t vevaxeln då den läckte
Senast redigerat av T-Airaksinen (1 februari 2015)