3003
Sök

Förbättring och "Förädling" av min Soarer a.k.a Bollen

Att göra en rolig bil ännu roligare och råare

11 925 Visningar
Uppdaterades senast 8 juni 2014
46 Inlägg
19 april 2014
Trådstartare
#21
Jag har handlat lite här och där men mest från england och staterna då utbudet till 1jz inte är bra i sverige. Men grenrör och sånt har jag köpt i sverige för ingen ide och köra med kina rören. Lite dyrare men billigare i längden då ett custom rör inte spricker och har sig.

Men nu har jag trigger problem så för den som ska bygga en jz motor rekomenderar jag hall givare ist för original vr-givare. Men en lösning är snart i hamn och förhoppnings vis kommer den ut på vägarna nästa helg smile

3 Inlägg
19 april 2014
#22
Pris på saker i staterna är ju jäkligt trevliga dock så kommer det ju på moms och tull.
Hur är dina erfarenheter från att handla från staterna?

Vad blev lösningen för trigger problemet?
Har inte hunnit kolla än vad det är för triggerskiva som sitter på original men här är ju en lite tråd som förklarar det rätt bra

http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=253757

Är huvudet dumt får kroppen lida

46 Inlägg
19 april 2014
Trådstartare
#23
Det är bara possitiva tankar om att handla från usa då dom flästa erbjuder en fast frakt med tull och moms inräknat så man inte behöver bry sig mer.

Lösningen har jag inte hittat än iom att det är nått skit fel. Men toyota har 12 tänder på veven och 1 tand på kamen men det finns vissa som har en 24+1 lösning också.

46 Inlägg
26 april 2014
Trådstartare
#24
Nu så har man äntligen rett ut trigger problem och alla andra problem så som läckage och allt så nu går den ju iaf smilesmile

Förutom för en dålig servo pump som låter ganska så illa men men går att lägga lite gummi iaf smile

Den är bara mappat på grundladd 1bar men mer kommer, men jag måste byta spridare innan jag kan höja laddet nå mer.

En lite film finns det iaf: https://www.youtube.com/watch?v=NYiwhNi2ntU

46 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
#25
Nu har bilen fått sig en genomgång och är bättre mappad och går som ett skollat på bara 0,7! big_smile...   

Bänkning är bokad till den 6e juni och då kommer det även sitta större spridare och en soppa pump till och ska försöka se vad den ger på 1,5-1,7 bar smile Kan bli riktigt skoj smile

Ska även försöka filma lite i helgen smile

Bilen kommer eventuellt bli till salu efter bromsning då nya projekt hägrar så om nån är intresserad så är det bara hojta till smile... Enda tänkbara bytet skulle vara en skyline r32-33 gtr!...

1 861 Inlägg
7 maj 2014
#26
Ser lite mjuk ut man riktigt fet! Och ska du göra dig av med pärlan? Njut lite av den innan du säljer den! ^^


46 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
#27
Jo den var mjuk men nu har jag fixat in en ny hastighets signal till tems boxen, så nu är den hårdare smile... Jo jag har ett annat projekt på igång som dök upp lite hastigt så jag vet inte hur jag ska göra riktigt men den ska bromsas och gå ordentligt innan ev försäljning smile

46 Inlägg
26 maj 2014
Trådstartare
#28
Händer inte så mkt med bilen den körs och njuts bara men ska byta bussningar i bakvagnen till helgen samt montera coilovers då jag inte riktigt får elektroniken till t.e.m.s boxen att funka.  Den vill till att släppa på gaspådrag men är alldeles för mjuk och i rondeller känns den som en lyx yacht att kasta pga att det kränger som fan.

Styrservon kommer jag även byta då den skurit och sagt upp sig totalt smile

46 Inlägg
31 maj 2014
Trådstartare
#29
Såg i kväll att stancetech.se hade utförsäljning så då blev det 4 nya fälgar också som landar nästa vecka vilket kommer bli awesome!....

Alltså är Blitz fälgarna till salu så pm om någon är sugen på dom!

60 Inlägg
1 juni 2014
#30
Beställde en uppsättning sqobs till min RX8 igår jag också big_smile 9,5" runt om smile

46 Inlägg
1 juni 2014
Trådstartare
#31
Kunde inte låta bli för det priset och en mkt grym fälg smile Bara hoppas dom gör sig bra nu då smile

46 Inlägg
1 juni 2014
Trådstartare
#32
https://www.youtube.com/watch?v=rEmq_OxgWF0

Blev lite test med nya chassit, ska ner mer men vill "köra in" grejorna först
Senast redigerat av Punkstern (1 juni 2014)

60 Inlägg
2 juni 2014
#33
Punkstern skrev:
Kunde inte låta bli för det priset och en mkt grym fälg smile Bara hoppas dom gör sig bra nu då smile
Kände precis lika smile så nu måste det sparas till coilovers så jag får ner bilen en aning :p

Lägg upp bild sen hur det blev på Soarern smile

46 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
#34
Lite lek smile https://www.youtube.com/watch?v=1lsOrExebxw tyvärr filmat med mobilkamera men får duga.


Sök