Tjeeenare folket!
Haft fullt upp, så inte hunnit med att uppdatera tråden!
I fredags var jag med min polare Florent och hämtade hans dröm maskin! En Vr6 som ska ner i hans Jetta mk1!
Följ det projektet med
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=257154 I lördags var det tråkdag, återställa min del sol till original inför besiktningen på onsdag ( idag )
Men i söndags, då var det upp tidigt!
Mötte upp 3 honda tokar från Karlskrona, sen bar det iväg mot Jönköping för att hämta min huv!
Lämnade även iväg min ITR topp och grenrör för portning, samt svänghjul för lättning.
Nu till lite bilder!
Inget är ditskruvat, utan snarare ditlagt bara för att få ett hum! Om ni undrar varför passformen är som röv
Sen i måndags satte jag igång med lite allt möjligt.. Lackade klart buren helt! Men innan jag kan smälla in den måste jag bli klar med inredningen i bilen! Så satte igång att spackla små saker och slipa till.
Under den tiden fick Florent puts abstinens och skruvade bort min förfäliga VTEC solenoid ..
Efter 10 minuter kommer han nöjd tillbaka och ber mig kolla på motorn nu om jag ser något annorlunda!
Helt plötsligt var VTEC solenoiden det enda som syntes xD
Körde väck den kassa färgen från ventilkåpan och slipade till den, så nu kan jag lacka den i matchande färg!
Allt för denna gången!
Over & Out
Kimpa