Varit och kollat på en 2,5 liters motor ska provmontera underdelen med min gamla topp o se hur de ser ut , (måste lyfta ur motorn ur bussen som den sitter i först) blocket är 15 mm högre enligt mina beräkningar . Det är samma kostnad för kolvar, stakar o lager som en 2,2 liters .
Varit och kollat på en 2,5 liters motor ska provmontera underdelen med min gamla topp o se hur de ser ut , (måste lyfta ur motorn ur bussen som den sitter i först) blocket är 15 mm högre enligt mina beräkningar . Det är samma kostnad för kolvar, stakar o lager som en 2,2 liters .
Skillnaden mellan 2.2t i s2/4/6 och audi 100 2.5d är 16mm, 220 kontra 236mm. Sen vet jag däremot inte om blockhöjden är densamma på 10v som 20v, eller om dieselblocken är domsamma som dom gamla till bussarna. Men vevarna funkar hit å dit i dom olika blocken iaf.
Varit och kollat på en 2,5 liters motor ska provmontera underdelen med min gamla topp o se hur de ser ut , (måste lyfta ur motorn ur bussen som den sitter i först) blocket är 15 mm högre enligt mina beräkningar . Det är samma kostnad för kolvar, stakar o lager som en 2,2 liters .
Skillnaden mellan 2.2t i s2/4/6 och audi 100 2.5d är 16mm, 220 kontra 236mm. Sen vet jag däremot inte om blockhöjden är densamma på 10v som 20v, eller om dieselblocken är domsamma som dom gamla till bussarna. Men vevarna funkar hit å dit i dom olika blocken iaf.
Tack för det då va ja nära iaf . Tror att 10v o 20v är samma , får se när ja fått i den ...
Intressant bygge. Kul med fler 10v. Vart är vattenkylaren från?
Kylaren är till 240/740 (Volvo) , Har tagit bort 3 celler för att få plats. Tror den var 450 mm bred och nu 405 mm, har flyttat alla slanganslutningar också . Cellpaketet är 50 mm tjockt , orginal Audi 30-35 mm , så det blir nog skillnad