3098
Sök

Audi Urquattro -83 Trimma motor och väghållning

Börjat bygga ställbara fjäderben fram och påbörjat ett nytt grenrör .

74 706 Visningar
Uppdaterades senast 17 augusti 2014
60 Inlägg
27 december 2013
#61
Ser bra ut! Gött att ha tillgång till maskiner! smile


German Engineering
9 083 Inlägg
27 december 2013
#62
Håller med föregående talare smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

119 Inlägg
28 december 2013
Trådstartare
#63
Ja de underlättar en hel del smile


119 Inlägg
28 december 2013
Trådstartare
#64
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-b52c75591192f68fd8a1460016207bc3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-e8295a813a0b150f59494dd8b3e13ef6.jpg


Valsat konröret o testat lite hur de kommer att bli , ska runda av hörnen och vinkla ner i framkant för mera frigång mot huven .


German Engineering
9 083 Inlägg
28 december 2013
#65
Kommer bli bra detta smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

119 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
#66
CarpeDiem skrev:
Kommer bli bra detta smile

Tack , de piggar upp smile


119 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
#67
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-13a6c37482de78d6c06297dbd656de36.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-3b6a33ab3dd34463df3f37485ac0001c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-753a23c38c5e931a70d55306c9cea837.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-402d2b8cdd7e58573059da2eb9ed773d.jpg

Gjort radier på plenumet idag , blev bättre frigång mot huven så nu kan ja ha den lite längre framåt smile
Senast redigerat av Eira (30 december 2013)


7 Inlägg
30 december 2013
#68
Bra jobbat👍 är det bara att lägga en beställning på ett insug sen😃

Rs4ante

119 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
#69
Tackar , He he njaa  ja har nog o göra med mitt så att säga wink


119 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
#70
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-6cf340d3d0f69c4e75b0bd70db16efdb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-684ba8875f8721cf6978e57cb6da7b78.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-e020a69a61429044e2fd0c9b0010b552.jpg

Fått ordning på konröret nu , kasserade det första .


119 Inlägg
3 januari 2014
Trådstartare
#71
Beställt sportquattro huven idag smile , kommer troligtvis i slutet av mars . Kan nog hålla mig sysselsatt men de ä tråkigt o behöva vänta ...


119 Inlägg
4 januari 2014
Trådstartare
#72
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-ea700ac753de3ad1e41d8c72f5d53c67.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-fbad6ce6cdd848506c916dff59cb91e7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-62cf90780cc965c427703caee7ab9dae.jpg

Blev sugen på o kolla hur det blir med intercoolern , Ska göra om både in o utlopp för bättre flöde .
Cellpaketet mäter : 350x400x76


119 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
#73
Varit och kollat på en 2,5 liters motor smile ska provmontera underdelen med min gamla topp o se hur de ser ut ,
(måste lyfta ur motorn ur bussen som den sitter i först)  blocket är 15 mm högre enligt mina beräkningar .
Det är samma kostnad för kolvar, stakar o lager som en 2,2 liters .


397 Inlägg
6 januari 2014
#74
häftigt detta kommer följas, klurigt att bygga insug på 10v! något enklare på 20v men ser ut att bli riktigt bra big_smile


1 938 Inlägg
6 januari 2014
#75
Eira skrev:
Varit och kollat på en 2,5 liters motor smile ska provmontera underdelen med min gamla topp o se hur de ser ut ,
(måste lyfta ur motorn ur bussen som den sitter i först)  blocket är 15 mm högre enligt mina beräkningar .
Det är samma kostnad för kolvar, stakar o lager som en 2,2 liters .

Skillnaden mellan 2.2t i s2/4/6 och audi 100 2.5d är 16mm, 220 kontra 236mm.
Sen vet jag däremot inte om blockhöjden är densamma på 10v som 20v, eller om dieselblocken är domsamma som dom gamla till bussarna. Men vevarna funkar hit å dit i dom olika blocken iaf.

119 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
#76
EnNaN skrev:
häftigt detta kommer följas, klurigt att bygga insug på 10v! något enklare på 20v men ser ut att bli riktigt bra big_smile

Tackar smile Ja de är lite bökigt o få till det .


119 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
#77
Glesmark skrev:
Eira skrev:
Varit och kollat på en 2,5 liters motor smile ska provmontera underdelen med min gamla topp o se hur de ser ut ,
(måste lyfta ur motorn ur bussen som den sitter i först)  blocket är 15 mm högre enligt mina beräkningar .
Det är samma kostnad för kolvar, stakar o lager som en 2,2 liters .

Skillnaden mellan 2.2t i s2/4/6 och audi 100 2.5d är 16mm, 220 kontra 236mm.
Sen vet jag däremot inte om blockhöjden är densamma på 10v som 20v, eller om dieselblocken är domsamma som dom gamla till bussarna. Men vevarna funkar hit å dit i dom olika blocken iaf.

Tack för det smile då va ja nära iaf . Tror att 10v o 20v är samma , får se när ja fått i den ...


119 Inlägg
8 januari 2014
Trådstartare
#78
https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122684/122684-1b57cc0fda7866ccbd8360fbe11bbb79.jpg

Svarvat andra tratten ikväll smile


86 Inlägg
10 januari 2014
#79
Intressant bygge. Kul med fler 10v. smile Vart är vattenkylaren från?


119 Inlägg
10 januari 2014
Trådstartare
#80
quattro skrev:
Intressant bygge. Kul med fler 10v. smile Vart är vattenkylaren från?

cool  Kylaren är till 240/740 (Volvo) , Har tagit bort 3 celler för att få plats.
Tror den var 450 mm bred och nu 405 mm, har flyttat alla slanganslutningar också .
Cellpaketet är 50 mm tjockt , orginal Audi 30-35 mm , så det blir nog skillnad smile
Senast redigerat av Eira (10 januari 2014)



Sök