2963
Sök

Problem vid bortkoppling av batteriet!

53 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
hej!

Håller just nu på att fixa ljudet i in och brorsans 306:a xsi. Men då vi idag tänkte fixa strömmen till slutsteget så tjöt ju larmet igång utav fan när vi koppade ut batteriet. Läste sedan på lite^^ och kom fram till att larmet på vår vil avaktiveras mha en nyckel som sätts och vris om i ett nyckelhål strax bakom vänsterstrålakste. DOck har vi inte fått ngn sån nyckel då vi köpte bilen. Något annat sätt verkar det inte finns att lösa problemet på, därför undrar jag om det går att få tag på en larmyckel som passar?

tusen tack på förhand

mvh arvid

Miklen
12 november 2006
Du får nog åka å höra me nåt peugot center isåfall kanske.,.brukar inte va d lättaste att få tag på.. går det inte att lura det då ? e väl bara en nyckelbrytare smile

53 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
ja det var det jag va rädd för, ska höra med dem. Förre ägaren var där och bytte till det batteriet vi har nu. Frågan är om han¨glömde ge oss nyckeln eller hur det ligger till.

hm det vet jag inte, borde väl gå men jag är inte så insatt i eltekniken tyvärr=)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
12 november 2006
Hej, ta fram en laddare och koppla på, skruva sedan av polerna och börja koppla... Räcker med spänning på bara så håller larmet sig lugnt...

53 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
tackar!

494 Inlägg
12 november 2006
bumpe skrev:
Hej, ta fram en laddare och koppla på, skruva sedan av polerna och börja koppla... Räcker med spänning på bara så håller larmet sig lugnt...

jo det är ju en lösning men då är de ju inte strömlöst längre så då kan du ju lika gärna ha batteriet kvar . tanken va väll att kunna dra sladdar utan att behöva oroa sig för att få sig en smäll:P
Senast redigerat av Vogge (12 november 2006)

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
12 november 2006
Jo, egentligen så är ju frågan om man behöver koppla ut det, det är ju bara att man väntar med att koppla in matarkabeln tills ban dragit... Även att en laddare gör metyligt mindre ont än ett batteri...

53 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
ja det tål ju att tänkas på, ska dock ner till eett närliggande peugeot center nu i veckan och se om de har en nyckel man kan köpa/låna.

Det vore ju det bästa=)

Sök