Idag har det hänt lite, Svänghjul, oljetråg och topp har blivit lösa delar samt att en annan kamaxel har hittat ner i toppen
Jag tror inte att jag har haft en enda motor som inte har läckt ifrån packboxen bak, syns på den här bilden att det flödar rätt bra ifrån box och tråg
Packboxen fram är jag inte van vid men den läcker rätt bra med, lite knöligt att komma åt men efter mycket spray och mutter knack så lossa remskiva
Toppen av, problemet med vatten i oljan var troligtvis ifrån packningen vid vattenkanalen, den var inte helt rätt
Sen tyckte jag tråget och ventilkåpan såg så tråkiga ut så dom fix sig en omgång färg
Här är tråget efter en omgång stålborste
Sen vart det lite sandpapper och tillslut lite färg, inte skitsnyggt men helt klart bättre än innan. Ska på ett lager till imorgon
Och sedan byttes kamaxel och lyftare över ifrån en annan topp till den jag ska använda
Sen så hade jag ett bättre urtrampningslager på en annan låda som går att använda, sen tänkte jag korta spakstället med 5,5cm för att få bättre passform. men för det måste jag ha gas i svetsen
Packningar och packboxar hoppas jag kommer imorgon så förhoppningsvis har jag tid att få ihop motorn igen då