Szummi skrev:
Trevligt att det inte var mer. Kämpa på.
Jadå, nya cylindrar bara sen vart det bra
volvoqq skrev:
Nu har jag kollat igenom hela:). Gött att du bara fick en tvåa:) mitt bygge skall in 4 maj:D får se hur många tvåor man själv får. Blir förhoppningsvis inget på bromsarna för dem har jag gått igenom och renoverat:D.
Trevligt! Jo jag stör mig på att jag smörjde upp dom fram men glömde dom bak
Mickeidiket skrev:
Blir alla tiders!
Tackar
Rev isär bromsarna bak på den och upptäckte att ena cylindern var väldigt rostad och den andra läckte lite
Nya cylindrar monterade och nya rör dragna
Nya slangar till avluftning på tanken och tanken är tätad.
Sen så hade jag ju lyckats att korta spakstället för mycket förragången och samtidigt fått en liten lutning framåt så spaken tog nästan i instrumentbrädan
Så jag rev ner lådan och gjorde om och gjorde rätt
Innan:
Efter:
Mycket bättre, nu fick jag mittkonsolen bra med så jag fick plats med facket längst fram.
Jag har också hunnit med att få in ett ljudsystem i åket. plockade fram en hatthylla jag har som var uppkapat för 6x9 och målade den svart och la i högtalare
Sen vart det högtalare i dörrarna, ser lite bättre ut än tomma hål
När jag ändå hade isär dörrsidan på förar dörren så bytte jag vevmekanism då den var rätt dålig, så fram med en reserv dörr och skruva bort.
Ser ju lite skillnad på dom. Var ett snabbt arbete, gjort på ca. 30 minuter
Sen tog jag bort fuelrailen och bytte alla slangarna då det vart läckage på en. Det hade varit mycket smidigare att bara släppt på spridarna tänkte jag på i efterhand
Och bytte till otonade bakrutor, blev mycket bättre istället för den skrynkliga lila toningen
Och sen så gick den igenom besiktningen imorse!
Sen märkte jag på vägen hem att den dog ut vid typ 4tusen varv så jag misstänkte bränslepumpen. Tur att jag ändå hade en ny liggandes
Nu gick det mycket bättre
Sen det sista jag gjorde idag var att lämna av den hos glasmästaren för byte av vindrutan. Välbehövligt och inte jätte dyrt
Nu när man står här med det godkända pappret i näven och kollar tillbaks hur det såg ut när jag började med den så förstår man verkligen vilken skillnad det har blivit