volvo_dennis: Man måste fråga, det va precis av den anledningen som jag startade denna tråd
Nu har jag flyttat kopplingsarmen och jag gjorde på följande sätt.
Snitta lite
Lite nytt material
Vid vissa tillfällen önskar jag att det var svartstål för då kan man använda magneter att hålla allt på plats.
Just här var det inte så farligt men ni kommer att förstå lite längre ner i inlägget
Spricker lätt vid punktning
Men tydligen annars också
Jag har haft problem det sista med massa föroreningar vilket resulterar i kratrar
Nu har jag ingen bild på när det blev klart så vi får gå vidare.
Kopplingskåpan jag svetsar i har varit med om lite stryk,
bland annat detta som jag inte riktigt förstår hur det har hänt?
I vilket fall så ska det tätas.
Och som en liten souvenir så doppade jag wolframet och lyckades bryta av det samtidigt
De börjar närma sig men det saknas fortfarande en kopplingsgaffel
Så.....
Ett plattjärn som behöver lite bearbetning
Slipa, fila, passa in och upprepa tills det passar
En liten stopp
Putsa av
Målad och monterad
Och simsalabim en kopplingsgaffel
Nu till det roligaste
Detta har jag gått och väntat på ända sen jag fick idén att rakställa motorn.
Hur mycket slår detta sig egentligen?
Här tog vi till lite extra, 1 mm för att vara exakt för just efterjustering.
Slutresultatet blev c:a 0,5mm som behövdes planfräsas, vilket för mig är Succé!
Många tack än en gång till Baldrik för all hjälp med fräsning och råd!I samma veva så lödde jag fast en an koppling i vent.kåpan
Det räcker för det lilla effektuttag jag kommer köra men ja, det ser futtigt ut men efter kortet så borrade jag upp det till 10mm.
Och som jag sa tidigare så e de inte alltid lätt att fixera alu delar
Svetsat och grovslipat
Även insidan grovslipad
Som jag skrev innan så har jag haft problem med mycket föroreningar
och till slut så hittade jag felet.
Även med munstycket och gashylsan påskruvade så tätade inte gashylsat mot plastringen
Men en ny plastring löste problemet.
Så då ska bara lådan monteras så är den färdig.
Tack för denna gång!
//Peter