Då var det dax igen! Men först lite bakgrunds info!!
Har tidigare byggt 3st t5 maskiner i olika karosser!
Den första jag gjorde var tänkt endast som vinterbil och isbil, motorn i den första helrenoverades och fick H-profil i sig! La inte ner så mycket tid på att motorrummet skulle se orginal ut, utan det mesta byggdes för smidighetens skull!
Karossen hade sett sina bättre dar, men den va grymt go, trots orginal turbo m.m!
Bil nr 2, var en 960 -92 som var ombyggd av tidigare ägare! Denna gången la jag ner mycket tid på utseendet i motorrummet, ville att den skulle se så orginal ut som möjligt. Tycker själv att jag lyckades rätt bra med detta. Fick inte tag i någon reg tid så det fick bli att besikta först! På bes la dom först inte märke till att det satt en femma i isället för en sexa, det var först när de klagade på att det satt en manuell låda istället för automat jag berättade att de missat något i motorrummet!
Parallelt med dessa så har jag under åren byggt på en Nissan 200, köpte en tom kaross för många årsen! Skulle först bygga audi femma i men den byttes senare ut till en vit femma!
Bilen såldes tyvärr precis efter den blev färdigt! Ångrar mig en del faktiskt Riktig läskig bil att köra! Trots bara K24, grönaspridare och 3tums lmm, så gick den riktigt gott! Med lite goa stötdämpare och fullbur så var den hård i karossen!
Dessa bilar kan ni beskåda på garaget!
http://www.garaget.org/LageronKöpte i somras en 850 T5 som ej startade!
Visade sig att kamremmen troligtvis hade hoppat, för ett par insugsventiler var krokiga! När jag väl började riva ur motorn så satt allt i stort sett löst! turbon var inte åtdragen, motorfästen var lösa m.m
Kändes som att nån inte hade vart helt ärlig!!!
Men skit samma, toppen byttes, nya packningar m.m fick det bli!
Kamremsats, vattenpump och det runtom kring byttes!
Började köpa på mig lite rakställnings delar, och lite senare stod motorn färdig för montering i kaross!
Då var det bara dax att hitta en!
Ville ha en riktigt fin kaross denna gång, åkte och kolla på ett par st men tyvärr så är de flesta sämre än vad folk uppger!
Hittade till slut en riktigt fin!
15000mil, 3 ägare och taklucka! Perfekt!
Har tyvärr inga riktigt bra bilder på den! Men har har har vi en iallfall!