2002
Sök

Fastone.se , passa er

624 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
Koop skrev:
Som jag har förstått det så är det såhär.
Du har köpt en uppsättning bromsar, som egentligen inte är till din bil, men har blivit lovad att "det ska funka".
Du muttrar dit bromsarna, och upptäcker att ABS inte funkar som den ska, för att du har monterat dit saker som inte är avsedda för din bil.
Låter befängt att börja klaga för det, du har köpt saker som kanske skulle funka.

Att han inte svarar i telefon låter lite konstigt, men om du kommer med lika dåliga argument på telefon som du gör här, och beter dig lika dåligt, så f¨rostår jag att han itne vill prata med dig.

för det första
han sa att han hade färdig bromskit till NSX
för det andra han monterade ihop det
för det 3e om man säger att detta är till NSX  så ska väll det funka oxå?
jag har inte köpt bromsar som "kansche" passar min bil utan den skulle var till NSX
beter mig dåligt ????? Vad snackar du om ???? skulle vilja se hur du beter dig när du lagt ner 30000:- på bromsar och 12000:- på ABS givare utan anledning bara för att Fastone.se säger att det e fel på de grejerna
jag e ingen mekaniker jag är företagare om j ag vänder mig till nån som påstår att de e proffs och jag betalar kontant så förväntar jag mig att mina beställda varor ska funka
eller har jag fel??

624 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
Jonni skrev:
deamon skrev:
han är skyldig mig 30000 men vägrrar svara i telefon fegt
jag köpte porsche bromsar som alla vet efter många om och men så funkar inte det på min NSX såsom martin lovade
min abs funkar inte och min antispinnsystem funkar inte heller
han lovade och ta tillbaks bromsarna och betala tillbaks det han var skyldig
men det var 2månader sen han svarar inte på telefon eller mail ,,kul det blir när vi ses ,,
iallafall
jag skrev förra gången att han hjälpt mig och gjort rätt för sig det gjorde han alltså inte ,jag skrev det bara för att jag tyckte synd om honom då han var här hos mig och var lipfärdig och tyckte att jag var taskig mot honom ??? jag förklarade att han fått 4 chanser och rätta till saker och ting men ni vet ju hur det gått
tydligen så e det som bingo köp grejer de kansche funkar och då e det frid och fröjd men om de inte funkar så var säker på att martin inte svarar när du ringer

det finns säkert folk som köpt grejer som funkar för de ,det e ju kul men det funkar inte för mig och jag har slängt 30000 i sjön

tack Martin på Fastone.se för ditt stöd
Vi ses var säker på det

Tjenare,

Det är mitt fel att det tar sån tid, det är meningen att jag skall köpa dina bromsar men det har inte blivit av p.g.a att min bil står på verkstaden som du säkert har sett..

Har du grejerna löst så kan jag komma och hämta dem imorgon om du vill?
Jag har vart på banken o hämtat pengar så det är bara o hojta om det är ok o hämta?

p.s
Jag trodde du visste att grejerna skulle sitta på en annan bil och vilken bil det var?

Mvh Jonni

grejerna finnas här men martin får komma hit med pengarna och hämta de
jag ska ha 30000:- tillbaks för bromsarna
ni kan komma hit och hämta de ,jag vet att du jobbar med honom , du e välkommen och komma hit ,smile

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
14 november 2006
Hoppas att du får pengarna tillbaka och att allt löser sej.
Och tack för varningen.

Ps:första gången jag ser den här tråden om bromsar.

Diesel is the blood of satan.

1 256 Inlägg
14 november 2006
deamon skrev:
Jonni skrev:
deamon skrev:
han är skyldig mig 30000 men vägrrar svara i telefon fegt
jag köpte porsche bromsar som alla vet efter många om och men så funkar inte det på min NSX såsom martin lovade
min abs funkar inte och min antispinnsystem funkar inte heller
han lovade och ta tillbaks bromsarna och betala tillbaks det han var skyldig
men det var 2månader sen han svarar inte på telefon eller mail ,,kul det blir när vi ses ,,
iallafall
jag skrev förra gången att han hjälpt mig och gjort rätt för sig det gjorde han alltså inte ,jag skrev det bara för att jag tyckte synd om honom då han var här hos mig och var lipfärdig och tyckte att jag var taskig mot honom ??? jag förklarade att han fått 4 chanser och rätta till saker och ting men ni vet ju hur det gått
tydligen så e det som bingo köp grejer de kansche funkar och då e det frid och fröjd men om de inte funkar så var säker på att martin inte svarar när du ringer

det finns säkert folk som köpt grejer som funkar för de ,det e ju kul men det funkar inte för mig och jag har slängt 30000 i sjön

tack Martin på Fastone.se för ditt stöd
Vi ses var säker på det

Tjenare,

Det är mitt fel att det tar sån tid, det är meningen att jag skall köpa dina bromsar men det har inte blivit av p.g.a att min bil står på verkstaden som du säkert har sett..

Jag har vart på banken o hämtat pengar så det är bara o hojta om det är ok o hämta?

p.s
Jag trodde du visste att grejerna skulle sitta på en annan bil och vilken bil det var?

Mvh Jonni

ni kan komma hit och hämta de ,jag vet att du jobbar med honom , du e välkommen och komma hit ,smile

Jobbar med han? Nej nej.. Jag har vart kund hos FastOne länge, Martin sa att mina grejer fanns hos dig, Jag har pengarna klara.

Era business lägger jag mig inte i utan jag vill bara ha grejerna så fort som möjligt big_smile

Maizer
14 november 2006
Vilken röra big_smile

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
14 november 2006
ja detta är en röra vart Ligger dem andra trådarna om fastone har hört något om en Växellåda oxo....

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

StylingFreak
220 Inlägg
14 november 2006
har oxå haft problem i år fast inte av fastone. min bil har stått hos "stylist" i 5 1/2 månad snart. så jag kan förstå att du är arg. mitt jobb kostar ca 38 000

styling or tuning?

624 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
Jonni skrev:
deamon skrev:
Jonni skrev:

Tjenare,

p.s

Mvh Jonni

Jobbar med han? Nej nej.. Jag har vart kund hos FastOne länge, Martin sa att mina grejer fanns hos dig, Jag har pengarna klara.

Era business lägger jag mig inte i utan jag vill bara ha grejerna så fort som möjligt big_smile

du kan hämta grejerna de finns här och väntar om du nu menar det du skriver

Bussförare
97 Inlägg
15 november 2006
sk8kungenapa skrev:
har oxå haft problem i år fast inte av fastone. min bil har stått hos "stylist" i 5 1/2 månad snart. så jag kan förstå att du är arg. mitt jobb kostar ca 38 000

Åk dit och konfrontera dem och kräv en fet rabatt på jobbet för det skall väl inte ta en firma ett halvår att styla en bil.

Förlåt att jag trampar in i din tråd deamon

Jag är inte full, jag är beautiful

624 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
axmark skrev:
sk8kungenapa skrev:

Åk dit och konfrontera dem och kräv en fet rabatt på jobbet för det skall väl inte ta en firma ett halvår att styla en bil.

Förlåt att jag trampar in i din tråd deamon

ingen fara

LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
153 Inlägg
15 november 2006
sk8kungenapa skrev:

Haha jag vet precis var den står.. Han e inte att lita på för fem öre! Jag har praktiserat där och vet precis hur han funkar..

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...

SSS -12
3 217 Inlägg
15 november 2006
Kaliber_ skrev:
sk8kungenapa skrev:

Haha jag vet precis var den står.. Han e inte att lita på för fem öre! Jag har praktiserat där och vet precis hur han funkar..

Dela med dig... Tråden är ändå till för avskräckande syfte ifrån början!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
153 Inlägg
15 november 2006
Fuckface skrev:
Kaliber_ skrev:
sk8kungenapa skrev:

Detta företag heter Stjernqvist Racing och ligger i Uddevalla..
Det är väl inget fel på han som äger det mer än att han i stort sett aldrig håller vad han lovar.. Han säger alltid att man ska få rabatt men han lägger på priset istället osv. Har inte hört många nöjda kunder därifrån.. Köper du smågrejer osv. så e han helt ok.. Men ska du lämna in din bil på större jobb så lämna in den hos någon annan.

Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...

1 256 Inlägg
15 november 2006
Kaliber_ skrev:
Fuckface skrev:
Kaliber_ skrev:

Det är väl inget fel på han som äger det mer än att han i stort sett aldrig håller vad han lovar.. Han säger alltid att man ska få rabatt men han lägger på priset istället osv. Har inte hört många nöjda kunder därifrån.. Köper du smågrejer osv. så e han helt ok.. Men ska du lämna in din bil på större jobb så lämna in den hos någon annan.

Har ni/du någon annan firma och jämföra med?

Har ni någon aning om hur lång tid det tar för grabbarna på pimp my ride?

Det är ju inget som går över en natt direkt.. Sen resurser pengar, tid, personal?

Skulle mer än gärna vilja höra hur ni kommenterar detta..
Senast redigerat av Jonni (15 november 2006)

Administratör
2 978 Inlägg
15 november 2006
Jag är lite nyfiken på hur det kan vara bromsarna som gör att inte abs funkar. På dom flesta bilar sitter det en ring som läses av av en givare och oftast är den ringen på drivaxeln alt på bromskivan således får man flytta över den när man byter bromsar.  Givare och dylikt kan man läsa av med en datorn för ändamålet som berättar vilken vilka givare som är sönder alt saknar signal.... jag är bara nyfiken, se inte detta som kritik eller misstro mvh

En kopp av den svarta såsen...

StylingFreak
220 Inlägg
15 november 2006
Jonni skrev:
Kaliber_ skrev:
Fuckface skrev:

Det är ju inget som går över en natt direkt.. Sen resurser pengar, tid, personal?

TODO LIST:
Inpassning/kapning av kjolpaket
Plasta/slipa in kjolarna i karrosen
Laga rostangrepp i båda dörrarna
skära ut/in ny plåt i dörrana som rostlagas
Laga en dörrskada i form av bula från annan dörr som slåts upp i min dörr
Riktning av den dörren
Spackling, slipning, svetsning av hela karrosen utvändigt i syfte för hellackering
Lackering utvändigt
Montering av galler i kjolpaketet
Japsdämpare ska monteras
Ihopmontering av hela bilen igen.

Är det befogat att ta 5 1/2 månader?
Du som vet

styling or tuning?

2 123 Inlägg
15 november 2006
sk8kungenapa skrev:
Jonni skrev:
Kaliber_ skrev:

TODO LIST:
Inpassning/kapning av kjolpaket
Plasta/slipa in kjolarna i karrosen
Laga rostangrepp i båda dörrarna
skära ut/in ny plåt i dörrana som rostlagas
Laga en dörrskada i form av bula från annan dörr som slåts upp i min dörr
Riktning av den dörren
Spackling, slipning, svetsning av hela karrosen utvändigt i syfte för hellackering
Lackering utvändigt
Montering av galler i kjolpaketet
Japsdämpare ska monteras
Ihopmontering av hela bilen igen.

Är det befogat att ta 5 1/2 månader?
Du som vet

Det tar tid att göra sånt eftersom ett företag inte bara har din bil att tänka på.
Men självklart ska det inte ta riktigt så lång tid. Du skulle begärt en deadline när du gav jobbet till firman.

LEGITIMERAD KLAPPSÄNKARE
153 Inlägg
15 november 2006
Jonni skrev:
Kaliber_ skrev:
Fuckface skrev:

Om man är ett seriöst företag så antar man sig inte ett jobb som tar lång tid, om man inte har tid med det! Då får man ju antingen säga till kunden att vänta eller så får man inte boka in så mkt så att man inte har tid med alltihop..! eller?

StylingFreak
220 Inlägg
15 november 2006
Kaliber_ skrev:
Jonni skrev:
Kaliber_ skrev:

Om man är ett seriöst företag så antar man sig inte ett jobb som tar lång tid, om man inte har tid med det! Då får man ju antingen säga till kunden att vänta eller så får man inte boka in så mkt så att man inte har tid med alltihop..! eller?

Precis!!!
INTE fan tar volvo m.m. emot din bil ifall dom inte kan fixa den direkt!

styling or tuning?

FreddeK
15 november 2006
det här är Kevins tråd...skaffa er egna trådar om ni är missnöjda om något!

Sök