2224
Sök

Hjälp med framvagn på volvo duett

Det Spinner På Driven
250 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
Tjenare! Håller på och gör iordning lillebrors a-traktor för regbesiktning och framvagnen är tvärslut så tanken är att byta framvagnen, men vet dock inte vad det är för framvagn, har fått för mig att tidigare ägaren sa att den skulle vara utbytt mot någon annan framvagn.. Tog några kort i hopp om att någon kan svara på vad framvagnen kommer från för bil samt årsmodell, tack på förhand!

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111225/111225-a56f151bccababd89d8a2aeececfcc44.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111225/111225-0c40d475338cfed26bf17a34ebb1e81b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111225/111225-9a78fa09a1affc2d1d453e2446b9321d.jpg

Besök gärna mitt projekt! =)

Det Spinner På Driven
250 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
FLindgren skrev:
Vad är det som är "tvärslut" i framvagnen?

Hur menar du då?

55 Inlägg
23 november 2013
Det ser ut som original Volvo PV/Duett framvagn.

Men det sitter ju amazon skivor fram, det kanske är dom som förvillar.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 236 Inlägg
23 november 2013
Fredrushen skrev:
FLindgren skrev:

Hur menar du då?

Du skrev ju att framvagnen är tvärslut!!! Det ser ju ut som PV/Duett.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Det Spinner På Driven
250 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Fredrushen skrev:
FLindgren skrev:

Hur menar du då?

/Benny

Haha såg det nu, lite lätt morgontrött av mig roll Det är bärarmarna som är tvärslut, bussningar både inre och yttre, samt att ena bärarmen är spräckt precis vid infästningen av spindelled+stötdämpare. Okej, har fått som svar av grannen att han trodde på amazonframvagn, men dom har väll stötdämparen sitter ihop med fjädern?

Det Spinner På Driven
250 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
bengank skrev:
Det ser ut som original Volvo PV/Duett framvagn.

Men det sitter ju amazon skivor fram, det kanske är dom som förvillar.

Okej, kan vara den anledningen till att grannen trodde det var en amazon framvagn, är alltså originalframvagn men med amazon ok+skivor?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 236 Inlägg
23 november 2013
Fredrushen skrev:
Vettemannen skrev:
Fredrushen skrev:

Hur menar du då?

/Benny

Haha såg det nu, lite lätt morgontrött av mig roll Det är bärarmarna som är tvärslut, bussningar både inre och yttre, samt att ena bärarmen är spräckt precis vid infästningen av spindelled+stötdämpare. Okej, har fått som svar av grannen att han trodde på amazonframvagn, men dom har väll stötdämparen sitter ihop med fjädern?

Va fan, klockan är ju halv tre på eftermiddagen!!!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Det Spinner På Driven
250 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Fredrushen skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Va fan, klockan är ju halv tre på eftermiddagen!!!! wink

/Benny

Haha jo den är ju det. Det som är det värsta med att sova bort hela dagen, man får inge gjort smile Tänkte gå ut o ta några bilder på bärarmarna så får ni se hur slitna dem är wink wink

604 Inlägg
23 november 2013
Tycker det ser ut som en PV/Duett framvagn med spindlar och bromsar från amazon. Ta ett kort framifrån på fästet för styrarmarna. Finns en årsmodellsbrytning där ett fäste sitter i balken alt ramen. Skicka pm om du behöver en komplett framvagn.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

Det Spinner På Driven
250 Inlägg
24 november 2013
Trådstartare
bronco_z skrev:
Tycker det ser ut som en PV/Duett framvagn med spindlar och bromsar från amazon. Ta ett kort framifrån på fästet för styrarmarna. Finns en årsmodellsbrytning där ett fäste sitter i balken alt ramen. Skicka pm om du behöver en komplett framvagn.

Okej, jo dom flesta säger att det ser ut som att det ska vara en PV/Duett framvagn men har även folk som sagt att det är amazon framvagn, men måste väll vara för att bromsar m.m. är från amazon. Jag har varit ut och tagit kort på framvagnen nu, får dock inte in dem på datorn då kabeln har försvunnit, ska se om jag kan hitta på den under kvällen smile

5 111 Inlägg
24 november 2013
Det är verkligen ingen Amazonframvagn och spindlarna är inte heller Amazon, de går inte att använda mellan då det är kulbultar på Amazon och spindelbultar på PV/Duett.

21 761 Inlägg
24 november 2013
Har kikat på en Amazon kombi-67 och stötdämparen sitter inuti fjädern, sedan ser inte övre länkarmen ut så där heller. Håller dock med om att skivan och oket eventuellt kan vara från Amazon, fabrikatet är väl Girling antar jag. smile

Visst är det 5 st hjulbultar?
Senast redigerat av Drönirettab (24 november 2013)

5 111 Inlägg
24 november 2013
Jo bromsarna är mer eller mindre bulta på.

Sök