Har lirat GT sen GT3 på PS2. Ljuden har aldrig varit världsklass men de blir sakta bättre och bättre för varje generation. Läser man lite recensioner om GT6 så är de lätt att tro att det inte hänt så mycket mot GT5 men jag personligen tycker de är ett rejält lyft. Lite nya banor, riktigt fräsch grafik. Men en stor nackdel är att alla bilar fortfarande inte är "premium" dvs vissa har lite sämre grafik och ingen möjlighet att se interiören när man sitter inne och kör. Dessa bilar som inte är premium går inte heller att uppdatera med kolfiberläppar, splitters och annat eftermarknadstjafs. Bara fälgar och fula vingar.
Det bygger fortfarande på grundidén för GT, en seriös racingsimulator men de blir lite "lekfullare" för varje generation och lite mindre stelt. Grymt kul spel med mycket variation enligt mig.
För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Ändra gasen till R2 så är de lättare att smyga med gasen, blir så mycket lättare med kartsen då.. Shifter Karten är riktigt rolig!
Gasar ju redan med R3 spaken och där kan man ju vara lätt på gasen. Blir de ännu lättare med R2 menar du? Man är ju iofs van att gasa med R2 från GTA.
Trodde var X-knappen från början.. hehe Ryktas 1.03 updaten kommer snart med bl a endurance race och b-spec. Ni har väl alla uppdaterat till 1.02?
92% nu.
Aa den är kass! Jo de ska vara uppdaterat. Dock buggar bilarnas ljud ibland. Har en Subaru BRZ som ibland saknar avgasljud helt och man hör endast lite surr från motorn och dumpventilen vid växlingarna. Nästa gång man kör den fungerar det.
För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Är det nå´n som spelar GT6 som kan berätta lite om skillnaderna(!) mot GT5...?
//Brådhis
Har hört att det finns över 200 nya bilar. Och att standard och premium bilar. Blir lika lätt att få tag på. Mycket bra i från min sida tycker jag. Men GT5 finns mer race event. Än vad det finns hos GT6. Sen är det kul att få plats med två bilar. När man är inne på Photo Travel. Gran Turismo 6 slår med en bil längd mot Gran Turismo 5.