volvo-majkii skrev:
Läst igenom och ja.. man kan inte annat än säga ut å jobba me dig för f*n så de blir mer uppdateringar! Blev såld direkt å vill se mer utav detta!
Då har du ju en jävla tur för nu kommer en stor updatering
Har inte hänt ett skit sen senaste uppdateringen då man är så jävla bekväm av sig
Dessutom har jag svetsat dit 4-link till pappa på ambulansen så man slipper få besök av kardanen i kupén vid gaspådrag
Men idag har det varit en heldag i verkstaden med mycket aktivitet så här kommer en bildbomb
Högtryckstvättade tanken invändigt igår för att få bort allt löst rost och svetsrester m.m.
Hyfsat skitigt (och detta var ändå andra omgången
)
Började med tanken direkt. Inpassning och punktning.
Helsvetsat.
Tänkte lägga i små plåtbitar i hålen men blev snabbt omständigt så blev till att mura istället
Klart
Monterad på bilen igen.
Fortsatte sedan på torpeden med en plåt som pappa påbörjat.
Fick justera den mer än vad jag väntat mig, men tanken var ju god
Började med att lägga material i kanten så att man kunde slipa till en radie som matchade originalet.
Visade sig sen att vinkeln på plåten var fel så fick såga upp och lägga i.
Färdigt
Svetsade dit muttrar till plåten som sitter under vindrutan så man slipper klödda vid montering.
Lade även igen hålet vid hjulhuset som irriterat mig länge, så nu är rostlagningen på högersidan nästan färdig bortsett från dörren
Testade även att släcka en glödande svetsklump genom att pressa in den i knogen när man skulle ta stöd mot golvet...var jävligt effektivt men fan inte bekvämt
Monterade sedan tillbaka plåten under vindrutan.
Var som sagt på Degeberga-marknaden igår och fyndade en komplett huv och en finare gangsterkeps för en billig peng av en kille från Alvesta som tydligen har mycket jag behöver
Så får bli en runda upp till Alvesta en helg och lätta plånboken
Har även införskaffat ett baksäte som jag fick av GandalfNilsson här på gorg som passade förvånansvärt bra
Dock måste fästena kapas då man just nu sitter med huvet strax under takhöjd. Kan bli jobbigt med 3-5" choppning annars
Ha de gott!