Idag gick jag på den förhoppningsvis sista rostlagningen i karossen
Har dock fästena kvar som måste tillverkas från torpeden ner till golvramen, och taket såklart
Hålet under sidorutan på vänstersidan, som även det, har stört mig länge.
Så det fick bli till att kavla upp armarna och ta tag i skiten. Började med att plocka av sidoplåten i kupén så man kom åt ordentligt.
Sedan var det bara till att ställa sig och knacka plåt. Förjäkla drygt att inte ha plåtbock, är grymt tidskrävande att behöva improvisera hela tiden
Blev ju lite sne när man knacka den så fick klippa här och där, bocka tillbaka och svetsa så att den blev någorlunda rak igen.
Kapa ur, falsa och på med det nya.
Tog ett bra tag att bocka till så att vecket i nederkant stämde med original
På med glasfiberspackel.
Sedan finspackel.
Slipat och grundat
Gick sedan på och kopplade in det avancerade bränslesystemet
Tog även och började kolla lite på skenorna som ska sitta till huvlåsen.
Är lite osäker på om inte dem, precis som golvramen, också ska sitta med distanser då skenan tar i styrningen just nu..
Tog även i gummina till kylarfästet så får ta och minska dem när jag ändå ska plocka av kylaren för att massera hålen då den inte passar med huven i nuläget.
Får ta och inhandla lite soppa så man kan kolla tätheten och allmänna funktionen på bränslesystemet också. Ska försöka ha den så hel som möjligt utvändigt till på fredag då den eventuellt ska tas med på släp till nya hotrod-träffen Silverforza i Kävlinge på Lördag, ses vi där?
Det var allt för ikväll, ha de!