3430
Sök

Framhjulsdrift VS Bakhjulsdrift

1 412 Inlägg
8 december 2013
#181
Vettemannen skrev:
OpelP1 skrev:
Malheus skrev:

I drove it..I like it.

Men jag vet inte, Focus och Connecten känns som de inte har hjulen på vägen alls. Funkar utmärkt som A till B bilar men lite is på vägen. Känns som bilen svävar frammåt.

Connect har vi en 2012:a i firman och jag gillar den faktiskt (för att vara en modern firmabil).
Den har ca 300kg last hela tiden och går stabilt även när det är halt för att vara en fwd.

Bra långfärdsbil också, ljudnivån är ganska hög i den men som jämförelse så åker jag hellre långt i den än jag gjorde i e39/e61 som jag hade privat samtidigt.

Jämnför man ljudnivån Connect vs Vito så låter dom lika mycket i kupén i 85-90 km/h för Connecten mot c:a 130 km/h i Viton. Men det ska ju skilja när Viton är så pass mycket dyrare och att den är dyrare märks på alla sätt och vis.

/Benny

Jo, men en Vito är ju mer jämförbar med lilla vanliga Transiten och då blir det ju en helt annan bil.
Vi har några fullstora Transiter i firman också och dom är ju väldigt tysta i 130-140 också.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
8 december 2013
#182
OpelP1 skrev:
Vettemannen skrev:
OpelP1 skrev:

Connect har vi en 2012:a i firman och jag gillar den faktiskt (för att vara en modern firmabil).
Den har ca 300kg last hela tiden och går stabilt även när det är halt för att vara en fwd.

Bra långfärdsbil också, ljudnivån är ganska hög i den men som jämförelse så åker jag hellre långt i den än jag gjorde i e39/e61 som jag hade privat samtidigt.

Jämnför man ljudnivån Connect vs Vito så låter dom lika mycket i kupén i 85-90 km/h för Connecten mot c:a 130 km/h i Viton. Men det ska ju skilja när Viton är så pass mycket dyrare och att den är dyrare märks på alla sätt och vis.

/Benny

Jo, men en Vito är ju mer jämförbar med lilla vanliga Transiten och då blir det ju en helt annan bil.
Vi har några fullstora Transiter i firman också och dom är ju väldigt tysta i 130-140 också.

Vi har också 2 eller 3 stora transiter av senaste årsmodell (2013) och dom låter mer än Viton, jag har kört några av dessa. Näe, fy fan va skönt att man valde Vito (2013) med automatlåda.......det är komfort det på en arbetsbil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 412 Inlägg
8 december 2013
#183
Vettemannen skrev:
OpelP1 skrev:
Vettemannen skrev:
Jämnför man ljudnivån Connect vs Vito så låter dom lika mycket i kupén i 85-90 km/h för Connecten mot c:a 130 km/h i Viton. Men det ska ju skilja när Viton är så pass mycket dyrare och att den är dyrare märks på alla sätt och vis.

/Benny

Jo, men en Vito är ju mer jämförbar med lilla vanliga Transiten och då blir det ju en helt annan bil.
Vi har några fullstora Transiter i firman också och dom är ju väldigt tysta i 130-140 också.

Vi har också 2 eller 3 stora transiter av senaste årsmodell (2013) och dom låter mer än Viton, jag har kört några av dessa. Näe, fy fan va skönt att man valde Vito (2013) med automatlåda.......det är komfort det på en arbetsbil.

/Benny

Jo automat i såna bilar är ju bra om det håller.

Vi hade MB Sprinter och lastbil förut och efter dom så kände vi inte att en MB var värd pengarna för våran del.

Det är ju svårt med såna bilar, det är ju bara MB, Ford och Iveco som har den typen av bilar för sen är ju resten i princip clownbilar.
Senast redigerat av OpelP1 (8 december 2013)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
8 december 2013
#184
OpelP1 skrev:
Vettemannen skrev:
OpelP1 skrev:
Jo, men en Vito är ju mer jämförbar med lilla vanliga Transiten och då blir det ju en helt annan bil.
Vi har några fullstora Transiter i firman också och dom är ju väldigt tysta i 130-140 också.

Vi har också 2 eller 3 stora transiter av senaste årsmodell (2013) och dom låter mer än Viton, jag har kört några av dessa. Näe, fy fan va skönt att man valde Vito (2013) med automatlåda.......det är komfort det på en arbetsbil.

/Benny

Jo automat i såna bilar är ju bra om det håller.

Vi hade MB Sprinter och lastbil förut och efter dom så kände vi inte att en MB var värd pengarna för våran del.

Det är ju svårt med såna bilar, det är ju bara MB, Ford och Iveco som har den typen av bilar för sen är ju resten i princip clownbilar.

wink

Arbetsbilar ska ju vara RWD p.g.a. lasten bak annars blir den så lätt ifram och bara spinner (som Connecten).

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (8 december 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

6 649 Inlägg
8 december 2013
#185
Vettemannen skrev:
Arbetsbilar ska ju vara RWD p.g.a. lasten bak annars blir den så lätt ifram och bara spinner (som Connecten).

/Benny

Eller så är de FWD så blir lastutrymmet större..neutral





:3

De/Dem

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 december 2013
#186
HereComesTrouble skrev:
CHEEVA skrev:
Ja vi kan ju komma fram till att både Corvette och prius är skit kassa bilar, är man tvungen att välja gör man bäst i att välja en cykel smile

Rwd och fwd har båda sina fördelar och jag har gärna en utav varje !

fjanten har fått luft igen? Kul att du kan bidra med så konstruktiva förslag smile

Är man vuxen och använder "A.C.A.B" som signatur kanske man inte ska vara lite försiktig med att kalla någon annan för fjant.


Fotograf
1 319 Inlägg
8 december 2013
#187
Andromeda skrev:
HereComesTrouble skrev:
CHEEVA skrev:
Ja vi kan ju komma fram till att både Corvette och prius är skit kassa bilar, är man tvungen att välja gör man bäst i att välja en cykel smile

Rwd och fwd har båda sina fördelar och jag har gärna en utav varje !

fjanten har fått luft igen? Kul att du kan bidra med så konstruktiva förslag smile

Är man vuxen och använder "A.C.A.B" som signatur kanske man inte ska vara lite försiktig med att kalla någon annan för fjant.

lol

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Livsnjutare
1 707 Inlägg
8 december 2013
#188
Andromeda skrev:
HereComesTrouble skrev:
CHEEVA skrev:
Ja vi kan ju komma fram till att både Corvette och prius är skit kassa bilar, är man tvungen att välja gör man bäst i att välja en cykel smile

Rwd och fwd har båda sina fördelar och jag har gärna en utav varje !

fjanten har fått luft igen? Kul att du kan bidra med så konstruktiva förslag smile

Är man vuxen och använder "A.C.A.B" som signatur kanske man inte ska vara lite försiktig med att kalla någon annan för fjant.

Måste man älska myndigheter för att vara vuxen?

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 december 2013
#189
HereComesTrouble skrev:
Andromeda skrev:
HereComesTrouble skrev:

fjanten har fått luft igen? Kul att du kan bidra med så konstruktiva förslag smile

Är man vuxen och använder "A.C.A.B" som signatur kanske man inte ska vara lite försiktig med att kalla någon annan för fjant.

Måste man älska myndigheter för att vara vuxen?

Du måste inte älska alla, men du ska ta mig fan respektera andra människor.


Livsnjutare
1 707 Inlägg
8 december 2013
#190
Andromeda skrev:
HereComesTrouble skrev:
Andromeda skrev:

Är man vuxen och använder "A.C.A.B" som signatur kanske man inte ska vara lite försiktig med att kalla någon annan för fjant.

Måste man älska myndigheter för att vara vuxen?

Du måste inte älska alla, men du ska ta mig fan respektera andra människor.

Säger han som inte respekterar andras åsikter? :p hahaha

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 december 2013
#191
HereComesTrouble skrev:
Andromeda skrev:
HereComesTrouble skrev:
Måste man älska myndigheter för att vara vuxen?

Du måste inte älska alla, men du ska ta mig fan respektera andra människor.

Säger han som inte respekterar andras åsikter? :p hahaha

Du ger dig inte på Polismyndigheten som myndighet, du antyder ju att alla enskilda poliser är as. Nej, jag respekterar inte den åsikten, att alla människor inom en viss yrkesgrupp skulle vara as.

Har man mycket problem med poliskåren kanske man skulle fråga sig vad det är man själv gör som ger en dom problemen.
Senast redigerat av Andromeda (8 december 2013)


Livsnjutare
1 707 Inlägg
8 december 2013
#192
Andromeda skrev:
HereComesTrouble skrev:
Andromeda skrev:

Du måste inte älska alla, men du ska ta mig fan respektera andra människor.

Säger han som inte respekterar andras åsikter? :p hahaha

Du ger dig inte på Polismyndigheten som myndighet, du antyder ju att alla enskilda poliser är as. Nej, jag respekterar inte den åsikten, att alla människor inom en viss yrkesgrupp skulle vara as.

Har man mycket problem med poliskåren kanske man skulle fråga sig vad det är man själv gör som ger en dom problemen.

As? Nej, det översätts snarare till tex "Knöl"..Och det är väl precis vad dom flesta poliser är?
Dvs en "knöl" i andras tillvaro.

Har du problem att respektera andras åsikter kanske man inte ska prata om respekt överhuvudtaget? wink

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 december 2013
#194
Dieselsmurfen skrev:
myran skrev:
Smaksak vad som är bäst.. men att tugga sig fram i låga farter i djup snö funkar nästan FWD bäst. Personligen jag trots allt endå RWD men det är en smaksak

Sen beror det mycket på vad för bil? lastar man tungt? Skulle inte vilja att min sprinter på jobbet var FWD med 800-900kg i skåpet över bakaxeln direkt. Hur går en tungt lastad V70 i snö t.ex?


Och till er på dagisnivån om vilken bil som är bäst?

Jag åker Navara dubbel-hytt.. lastar mest tar mig fram bäst grym komfort kan parkera i en vanlig parkeringsruta utan problem och klarar utan problem att dra upp eran prius/corvette ur diket när ni hamnat där.

Är jag coolast i sandlådan nu?

Hade en hyrbil (Ny) V70 då V40:in (04) packat ihop 2007. Den sög i backarna upp mot fjället då TRACS hindrade framfarten precis som min prius gjorde idag i djup snö. Hade man kunnat koppla ur den så tror jag nog det hade gått bättre. V70:in var urusel. Den dog flera ggr då systemet var övernitiskt.

Madammens Polo har en knapp som heter ESP off. Saknar denna knapp på Prius... Den tog sig bevisligen fram riktigt bra på isväg för en timma sedan.

TRACS satt på 850/V70 till en bit in på 99 så det hade inte bilen du körde.
Det systemt hindrar inte heller dig att gasa på löst underlag då det bara jobbar med bromsarna för att hitta grepp och det spinner fint ändå.
STC eller DSTC satt på bilen du körde och den jobbar både med bromsar och begränsar motorns effekt genom att strypa bränsle mm. (DSTC var tillval fran till 2005)
Det går att stänga av via knapp eller i menyn till färddatorn
Har bilen DSTC försvinner inte antisladdet helt men spinna loss kan man göra fritt.
Är bilen en "R" så kopplas även antisladdfunktionen ur.

Det är som du säger ofta lite för aktivt och gör att det inte går så bra i snö alla gånger men går som sagt att stänga av.

Autotech

Fotograf
1 319 Inlägg
8 december 2013
#195
Busgrabb skrev:
Dieselsmurfen skrev:
myran skrev:
Smaksak vad som är bäst.. men att tugga sig fram i låga farter i djup snö funkar nästan FWD bäst. Personligen jag trots allt endå RWD men det är en smaksak

Sen beror det mycket på vad för bil? lastar man tungt? Skulle inte vilja att min sprinter på jobbet var FWD med 800-900kg i skåpet över bakaxeln direkt. Hur går en tungt lastad V70 i snö t.ex?


Och till er på dagisnivån om vilken bil som är bäst?

Jag åker Navara dubbel-hytt.. lastar mest tar mig fram bäst grym komfort kan parkera i en vanlig parkeringsruta utan problem och klarar utan problem att dra upp eran prius/corvette ur diket när ni hamnat där.

Är jag coolast i sandlådan nu?

Hade en hyrbil (Ny) V70 då V40:in (04) packat ihop 2007. Den sög i backarna upp mot fjället då TRACS hindrade framfarten precis som min prius gjorde idag i djup snö. Hade man kunnat koppla ur den så tror jag nog det hade gått bättre. V70:in var urusel. Den dog flera ggr då systemet var övernitiskt.

Madammens Polo har en knapp som heter ESP off. Saknar denna knapp på Prius... Den tog sig bevisligen fram riktigt bra på isväg för en timma sedan.

TRACS satt på 850/V70 till en bit in på 99 så det hade inte bilen du körde.
Det systemt hindrar inte heller dig att gasa på löst underlag då det bara jobbar med bromsarna för att hitta grepp och det spinner fint ändå.
STC eller DSTC satt på bilen du körde och den jobbar både med bromsar och begränsar motorns effekt genom att strypa bränsle mm. (DSTC var tillval fran till 2005)
Det går att stänga av via knapp eller i menyn till färddatorn
Har bilen DSTC försvinner inte antisladdet helt men spinna loss kan man göra fritt.
Är bilen en "R" så kopplas även antisladdfunktionen ur.

Det är som du säger ofta lite för aktivt och gör att det inte går så bra i snö alla gånger men går som sagt att stänga av.

det du skrev om R stämmer till en viss del. man kan stänga av antispinn men antisladd är igång. man får trycka en knapp kombination för att stänga av bägge.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 december 2013
#196
Rquired skrev:
jetta16v skrev:
Busgrabb skrev:
Sista frågan, med den synen du har på alla bilar, vad gör du på forumet?

Det där har jag funderat en del på men inte skrivit big_smile

Det här forumet är enligt er till för självgoda grabbar med hår på bröstet och nycklarna till en penisförlängare i fickan? Vilken tragisk syn på bilintresset och nej det här inlägget är inte riktat mot någon specifik användare eller bil utan mot den attityden ni har.

Det var inte riktigt så att 0-100 tider och massor av Hk är det som är bilintresse.
Men som han yttrar sig om alla bilar som varit med i diskussionerna undrar man ju.
Tror knappt det är någon av alla tusentals användare som hänger här för att Prius är så fräck.

Autotech

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 december 2013
#197
REG-SKYLTEN skrev:
Meanwhile in Värmland.....
http://www1.garaget.org/gallery/archive/105832/809989_7owkye.jpg

lol

Fan vad glad jag är för min nykontrakterade plats i carporten tongue


Rumpmas
3 860 Inlägg
8 december 2013
#198
HereComesTrouble skrev:
Andromeda skrev:
HereComesTrouble skrev:
Säger han som inte respekterar andras åsikter? :p hahaha

Du ger dig inte på Polismyndigheten som myndighet, du antyder ju att alla enskilda poliser är as. Nej, jag respekterar inte den åsikten, att alla människor inom en viss yrkesgrupp skulle vara as.

Har man mycket problem med poliskåren kanske man skulle fråga sig vad det är man själv gör som ger en dom problemen.

As? Nej, det översätts snarare till tex "Knöl"..Och det är väl precis vad dom flesta poliser är?
Dvs en "knöl" i andras tillvaro.

Har du problem att respektera andras åsikter kanske man inte ska prata om respekt överhuvudtaget? wink

Nej, det är väl lika bra vi lägger ner om du ska hålla på och blanda k***r och morötter...
Senast redigerat av Andromeda (8 december 2013)


Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 december 2013
#199
Evildan skrev:
Busgrabb skrev:
Evildan skrev:

Nej, jag snittar väldigt nära den angivna förbrukning 0.43 och gör så som oftast med den stora skara genom åren ägda bilar.
Volvon har 109hk fram till 2012 och har numera 115hk ur sin 1.6liters Dieselmotor och finns faktiskt från 2012 med självväxlande "automatlåda", då drar den blandad körning 0.45 och det anser även jag är en bra förbrukning.

Chip anser jag generellt är förkastligt, ska man in i motorns parametrar och pilla ska man ha en väl fungerade mjukvara och inte något skit som bara ställer på bränsle luft lite godtyckligt, visst det ger oftast en vassare peak men motorn i sig tappar inte sällan sin bredare körbarhet samt den tappar som en DRIVe i detta fall hela sin miljöcertifiering vilket är en del av vitsen med att köpa just en miljöbil.

Att det är just 3000mil intervall har även det med miljön att göra, längre intervaller gör motorns miljöpåverkan lägre då oljespill och övrig materialåtgång blir lägre/mil, eller så bygger man en renare motor/drivlina så som i den tidigare nämnda Priusen som inte har några partikelfilter som behöver brännas ur om den inte körs långa sträckor utan fungerar ändå med lägre utsläpp än en liten Dieselmotor.

Jag vidhåller att en större och rymligare bil med automatlåda som har en lägre förbrukning och bättre totalekonomi inte existerar.

Läste även att du inte ens har provkört en Prius men ändå har detta förakt för bilen, låter i mina öron lite trångsynt.
Ta och provkör en, det är inte farligt, den kommer inte elektrifiera dig, den kör inte av vägen trots sin påstådda totala brist på väghållning, 69km/h i teknikensvärlds älgtesti, inte snabbast mycket tack vare ett väldigt strikt antisladdsystem som tidigt griper in, den är däremot långt i från sämst och det finns fler bakhjulsdrivna "premiumvagnar" som är långsammare.

Givetvis är en framhjulsdriven bil överlägset snabbast, som grädde på moset är den dessutom Fransk.
VW Passat 2001 som brukar förekomma i köpråd för att den är så mycket roligare att köra än exempelvis Avensis klarar älgtestet i 60km/h i klass med de sämsta, medans Avensis kommer igenom i 68km/h.
glömde länka listan
http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/

Jahopp, då anser jag att V70:n har bättre enkonimi totalt och dessutom inte behov av att laddas.
Du får ju lägga på laddkostnaden i din kalkyl var varje mil kostar med.

Så bra som den är på "konbana" så är det konstigt att det inte bara är Priusar på bankörningarna istället för många gånger dyrare prestandavagnar.
Den är ju så jävla kul att köra med?

Hur du ser på ett chipp är ju en helt förvrängd verklighet.
Du är typ 60 år med va?
Ett chipp eller rättare sagt en ny mjukvara (Förutsatt att det är från en seriös utvecklare som Autotech, BSR osv) gör ju under på både effekt vrid och körbarhet.
Inte fan förstör den något register på motorn.
Visst bilen i fråga kanske inte klarar emissionsvärderna vid fullast men vem bryr sig?
Köper du bilen för att rädda skogen?
I så fall får du börja engagera dig i andra delar av klotet än att köra Prius i Sverige.

Sista frågan, med den synen du har på alla bilar, vad gör du på forumet?

Behöver laddas i eluttaget? Du kan verkligen inte mycket om den moderna bil du så gärna skriver osanningar om.

Den insyn jag har i styrsystem är tillräckligt gedigen för att kunna backa upp den texten, läs den igen och ta den till dig, du skrev i princip samma sak angående kraven hos programmeringskunskaperna hos chiptillverkaren.
Läs på mer ang "chiptrimning", gör tester eller ta del av tester gjorda av andra än just tillverkaren av det specifika chipet.
Det är där som hela konsten ligger, att få ut effekten med bibehållen miljöcertifiering inom toleranser, klarar inte chipet det är det inte tillräckligt bra. Det läggs månader och år i cell för att optimera motorstyrningssystemen för att få dessa att ge effekt utan för stor miljöpåverkan, jo, miljön är viktig, den lever vi alla i och kan inte vara utan.
Jay Leno som jag vågar påstå är en tämligen intelligent man sa liknande detta: att om vi åker med vår miljövänliga bil till vardags kan vi lägga lite mer bränsle på att ha roligt på helgen, då blir miljöpåverkan mindre än i dagsläget.

Är du så inskränkt att du inte begriper att all bilhobby inte är hästkrafter och bara åka fort runt korvkiosken så behöver du nog titta runt en del på alla de olika inriktningar som finns, inte minst på detta forum.

All motorsport har miljökrav, vi som är engagerade inom SBF arbetar återkommande med det vid våra tävlingar i alla dess former, men du kanske inte är en licensierad tävlingsförare som arbetar aktivt för bilsporten i landet och därmed saknar den informationen.

Men kan du inte förstå att ett chipp inte är skit för att det inte klarar senare Euro avgasklassningarna på fullast?
Har du komplex för att din bil är slö och inte går att chippa?

Vet att motorsport har miljökrav men det har inte ett skit att göra med eftermarknadschippen till gatbilar.
Sen finns det mjukvaror från tex Polestar som klarar alla miljökrav, dock levererar dom inte så mycket effekt som övriga men är dom med skit då? För uppgraderade mjukvaror är ju inget att ha.

Bilhobby är absolut inte endast att åka runt korvmojjen med en motorstark bil men att sitta i sin totalt oinspirerande miljöbil är väl knappast det heller.

Kollade in Prius idag lite snabbt igen....satan alltså vad tråkig och PLASTIG (Corvette är inte ens i närheten) innuti.
Känns lika upphetsande i känsla och materialval som en Starlet från 84.
Nej vänta, Starleten från 84 är mer upphetsande för den driver bak big_smile

Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
8 december 2013
#200
jetta16v skrev:
Evildan skrev:
Ta med två kompisar...hoppsan, du har ju inget baksäte

Så då borde en Fiat Multipla vara bättre än en Prius, man får faktiskt med 5 polare, inte 4 som prius..
Eller varför inte Golf Plus?
Större på alla sätt än en Prius..


Evildan skrev:
möt mig vid IKEA  i Örebro så går vi in och handlar en liten byrå...hoppsan du har ite något bagageutrymme värt namnet.

Där så blir Prius slagen av VW Golf, BMW 3-serie, Merca C-klass, Audi A4, Volvo V50 osv., även en Fiat Multipla faktiskt...
Eller varför inte Golf Plus?
Större på alla sätt än en Prius..


Evildan skrev:
Nåväl, vi kan ta en sväng på småvägarna ned mot Norrköping så får vi se vilken bil som är stadigast när det inte körs på slät 22gradig asfalt...men, du har säkert inga vinterdäck till din bil.

Vilken nyare framhjulsdriven bil som helst är minst lika bra som en Prius, bara man har bra vinterdäck på..
Skall vi börja komma in på 4-krafs då blir det en helt annan jämförelse.


Evildan skrev:
Vi kan då bara parkera respektiva bilar på IKEAparkeringen..nehej, din är för bred för rutan.

Tror verkligen inte att en Corvette är för bred för en p-ruta, kör VW T5-buss ofta och dom får alltid plats i en p-ruta, en Corvette är verkligen inte bredare än en T5..


Evildan skrev:
...det som en Corvette är bättre på än just en Prius är accelerera rakt fram samt köras på bana...

Stoppar där, så helt plötsligt är inte Prius bäst på bana?
Så lät det inte i dina inlägg förut..

Evildan skrev:
...i samtliga andra situationer är Priusen överlägsen, förmodligen även när det kommer till raggandet av brudar.

HAHAHAHAHAHA
okej nu är det bra, vi fortsätter, nej vänta, HAHAHAHAHA

Evildan skrev:
Vilken typ av kille är kvinnan mest intresserad av, den som tillbringar en stor del av sin fritid och plånbok i garaget skruvandes med sin bil eller killen som har tid över för henne och dessutom kan skjutsa hennes morsa till affären att köpa ägg. wink

Utan att vara expert så föredrar nog många en som skruvar och har ett bilintresse framför en renodlad toffel..

Sen är det väl skillnad på att ragga och att ha ett stadigt förhållande..

Här trycker vi på "Gilla" knappen med betoing på TOFFEL!

Autotech


Sök