2329
Sök

Kamaxel byte B230FK startar inte

9 Inlägg
11 december 2013
Trådstartare
#1
Precis bytt kamaxel på 940in!
Efter har spenderat varje kväll i en vecka så blir jag lite frustrerad när bilen inte startar!
Bilen får bränsle! Det gnista om tändstiften Och luft får den självklart! Men den säger inte ens det minsta lilla *poff* när jag vrider om!? Fattar ingenting! Efter en dag så startade bilen direkt när jag testade, jag gasade lite och sen dog den. Jag gjorde ett nytt startförsök och då va de helt dött! snälla hjälp.
Tack! hmm


730 Inlägg
12 december 2013
#2
Några frågor då!
Var det en original kam du satte dit?
Hade den spår för fördelaren?
Fick du dit kammen rätt?
Har du fått tillbaka fördelaren rätt?
Tagit av kamremmen och nollat motorn o slängt på den igen?
Sitter hallgivaren i fördelaren eller mot svänghjulet?
Bytte du några ventil brickor?

Kommer inte på ngt mer nu tongue

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

5 700 Inlägg
12 december 2013
#3
Eftersom det är en 940 så är det LH 2.4 och det är då en VR-givare på sprängkåpan som läser av triggerpunkter på svänghjulet.

Nollat motorn?
Fått kamremmen rätt?
Kollat så fördelaren står rätt? Går ju att montera den 180° fel och då skickas gnistan ut på helt fel ställe i fördelarlocket.
Vad för kam har du monterat? Volvo-originalkam eller eftermarknads/omslipad?


klabbarpan
3 041 Inlägg
12 december 2013
#4
Hur menar du nu med att montera fördelaren fel? Spåret i kammen är inte centrerat utan flyttat mera åt sidan. Mig veterligen passar denne bara på ett sätt.

Till ts: kolla över nollningen på motorn igen. Samt, vad är det för kam du monterat?


5 700 Inlägg
12 december 2013
#5
nixon89 skrev:
Hur menar du nu med att montera fördelaren fel? Spåret i kammen är inte centrerat utan flyttat mera åt sidan. Mig veterligen passar denne bara på ett sätt.

Till ts: kolla över nollningen på motorn igen. Samt, vad är det för kam du monterat?

Jaså? Hade för mig spåret var centrerat.


8 Inlägg
16 december 2013
#6
är ventiljusteringen rätt?

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
20 december 2013
#7
Det står ju att bilen startade en dag och sen stannade. Tror det är något annat fel, glapp i bränslepumpsrelät?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

1 Inlägg
7 april 2014
#8
Tjenare jag har samma fel på min 940, har byt till 531 topp och vx3 kam mptorn är nollställd men startar ej samt att den får soppa och gnista..



Sök