3546
Sök

Porsche 924 startar inte, förbannelse?

Forummoderator
17 987 Inlägg
16 december 2013
Blev lite sugen på en 924... Gick på blocket och såg att din var där :-)
"omöjligt" att sälja bil innan jul (Därför tänkte jag köpa) så ta det lungt bara. Såg fin ut.

Det står packat med bilar i garaget just nu men ska se imorgon om man kan trycka in en till. Din kan vara av intresse. Är det 5-vxl? (Krav)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

148 Inlägg
16 december 2013
frugans morfar hade samma problem att den inte startade...
Har inte läst igenom tråden, men han bytte iaf tändlägesgivaren, så gick den fin fint igen.

Lycka till

Low´n´slow is da shit

70 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
"omöjligt" att sälja bil innan jul (Därför tänkte jag köpa) så ta det lungt bara. Såg fin ut.

Det står packat med bilar i garaget just nu men ska se imorgon om man kan trycka in en till. Din kan vara av intresse. Är det 5-vxl? (Krav)

Denna är 4växlade vilket jag tycker känns skönare på något sätt. cool
Ja kolla om du får plats med den, har du en bubbla så kanske vi kan byta wink om den startar.. haha roll

70 Inlägg
17 december 2013
Trådstartare
swedahl skrev:
frugans morfar hade samma problem att den inte startade...
Har inte läst igenom tråden, men han bytte iaf tändlägesgivaren, så gick den fin fint igen.

Lycka till

Är det på 931an? Finns det en sån på 925an?

Forummoderator
17 987 Inlägg
17 december 2013
NyaPorschen skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Denna är 4växlade vilket jag tycker känns skönare på något sätt. cool
Ja kolla om du får plats med den, har du en bubbla så kanske vi kan byta wink om den startar.. haha roll

Tyvärr. Ska ha en 5-vxl. Jo, Bubblan går fint och har bud på 21 tkr. Kanske tar det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

70 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
Liten update..
startade den och mäte på batteriet och den gick upp 13 volt nånting 13.7, så då laddar ju generatorn.

Har även 2 videos jag gjorde för att göra det enklare för er att förstå och lyssna och greja.
på första så gick jag sakta säkert upp med gasen tills den startade och höll sedan kvar den (cirka halvas) och den dog.

andra videon är stiften borta och det bara droppade av dom.

1. http://www.youtube.com/watch?v=zWNh6FHzcRs

2. http://www.youtube.com/watch?v=ebl0f0-_wT0

Forummoderator
17 987 Inlägg
18 december 2013
NyaPorschen skrev:
Liten update..
startade den och mäte på batteriet och den gick upp 13 volt nånting 13.7, så då laddar ju generatorn.

Har även 2 videos jag gjorde för att göra det enklare för er att förstå och lyssna och greja.
på första så gick jag sakta säkert upp med gasen tills den startade och höll sedan kvar den (cirka halvas) och den dog.

Dumt förslag kanske men har du kollat så tändkablarna sitter rätt?

70 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
NyaPorschen skrev:
Liten update..

Dumt förslag kanske men har du kollat så tändkablarna sitter rätt?

Ja dom sitter rätt 1342 som det även står på ventilkåpan big_smile

Sätter man dom fel så smäller det utav helvete överallt.. (har råkat sätta fel innan.. )

70 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Nu finns bilen inte längre kvar, utan den är inte i min ägo längre.
Kunde inte lista ut problemet så kom en stolle och hämtade den idag, hoppas han har bättre lycka.
Men tack för all hjälp ändå! big_smile

Forummoderator
17 987 Inlägg
19 december 2013
NyaPorschen skrev:
Kunde inte lista ut problemet så kom en stolle och hämtade den idag, hoppas han har bättre lycka.

Problemet löst. Blir det en 940GL istället nu :-)

70 Inlägg
19 december 2013
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
NyaPorschen skrev:

nej nej nej nej.. ingen volvo.. vill dock ha en volvo (billiga delar, "enkel" motor, lätt att hitta delar)
Men att ALLA kör runt i volvo gör inte saken jätte kul..
Sen känns volvo tungt på något sätt.
Blir nog en bubbla och ett projekt av den.. en fin motor trycker man nog i den så blir det nog bra.
Men får se, det märker jag i helgen! cool

Forummoderator
17 987 Inlägg
19 december 2013
NyaPorschen skrev:
Dieselsmurfen skrev:
NyaPorschen skrev:

nej nej nej nej.. ingen volvo.. vill dock ha en volvo (billiga delar, "enkel" motor, lätt att hitta delar)
Men att ALLA kör runt i volvo gör inte saken jätte kul..
Sen känns volvo tungt på något sätt.
Blir nog en bubbla och ett projekt av den.. en fin motor trycker man nog i den så blir det nog bra.
Men får se, det märker jag i helgen! cool

Köp en Fiat Uno Turbo eller en Fiat Croma Turbo... Mycket ovanliga. Går som svin och bättre än man tror. Har haft 238 km/h på mätaren i en Uno Turbo. Då går det undan...

Sök